צבא סודאן הודיע היום (רביעי) כי כוחות הנ"מ הפילו מטוס ישראלי ללא טייס שהיה עמוס בפצצות, באזור ואדי סידנא, כך פורסם בתקשורת הערבית.
בהמשך לתקיפה האווירית של מטוסים זרים, בשעה האחרונה טוענים הסודנים כי הפילו מל"ט ישראלי מצפון לחרטום. 
על פי הדיווחים, טוענים אנשי ההגנה האווירית של סודאן כי המל"ט השייך לצבא הישראלי, נסדק ונמצא כעת ברשותם. עם זאת, הדיווחים לא מציינים מה היו היעדים שהותקפו, אולם יודעים לומר כי מערכות הנ"מ של הצבא זיהו את כלי הטיס והצליחו להפיל אחד מהם.

כלי תקשורת בסודאן דיווחו אמש כי ישראל תקפה מחסן טילי סקאד בחרטום שבסודאן. התקיפה הקודמת המיוחסת לישראל בסודאן אירעה, על פי דיווחים בסודאן ובמצרים, ביולי 2014, אז ישראל הפציצה, לכאורה מחסן תחמושת בחרטום, שבו אוחסנו רקטות ארוכות טווח שיועדו לחמאס.
על פי הדיווחים,  נשמעו פיצוצים עזים בבירה חרטום. מקורות צבאיים בסודאן אמרו לאתר האתר הערבי אלג'דיד כי הפיצוצים נגרמו בידי "מדינה זרה". 
האתר אף דיווח כי גורמים בסודאן מיהרו להפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל כמי שעומדת מאחורי התקיפה, כשהם מזכירים את התקיפות שבוצעו בעבר על ידי חיל האוויר הישראלי במדינה. הם ציטטו מומחי צבא שטענו בעבר כי סודאן משמשת כתחנה לנתיב הברחות נשק מאיראן לארגון חמאס ברצועת עזה.  
ביולי 2014, בזמן מבצע צוק איתן, פיצוץ עז החריב מפעל לייצור תחמושת צפונית לחרטום. הרשויות בסודאן טענו כי מדובר בשריפה שפרצה במבנה, אך העיתון הערבי "אל ערב" דיווח כי ישראל הייתה מעורבת בפיצוץ. 
על פי הדיווח, מדובר היה בתקיפה של מצבור נשק שכנראה הועבר לסודאן מלוב, והיה מיועד להגיע בסופו של דבר לרצועת עזה או לאנשי הארגונים האסלאמיים הקיצונים הנמצאים בחצי האי סיני במצרים. בשנים האחרונות פורסמו ידיעות שונות על מקרים שבהם צה"ל תקף לכאורה, על פי פרסומים זרים, שיירות נשק בסודאן. עם זאת, ישראל מעולם לא התייחסה לדיווחים הללו ולא אישרה אותם.
במערכת הביטחון לא התייחסו לדיווחים.