משרד ההגנה העיראקי טען היום (ד') כי המנהיג החדש של דאעש, עבד א-רחמן מוסטפא, המכונה אבו עלא אל-עפרי, חוסל בתקיפה אווירית של כוחות הקואליציה, כשהיה במסגד יחד עם בכירים אחרים במדינה האסלאמית. להודעה אין אישור ממקור אחר.



אל-עפרי החליף את מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדדי, שאף הוא נפצע באורח קשה בהפצצה אמריקאית. במשרד ההגנה העיראקי דאגו לפרסם סרטון שמתעד את החיסול. זאת, לאחר שדיווחים קודמים על מותו של סגנו של סדאם חוסיין, עיזת איברהים א-דורי, התבררו כי אינם נכונים, וכי מדובר היה ברועה צאן שדומה לו, אשר פניו הושחתו כדי למנוע את זיהויו הוודאי.


המסגד בו נטען כי נמצא מנהיג דאעש

ממשרד ההגנה בבגדד נמסר, כי מידע מודיעיני הוביל לתקיפה, בה נהרג מלבד אל-עפרי גם מספר רב של אנשי דאעש בזמן ישיבה במסגד באזור אל-עיאדייה בעיר תל עפר שבצפון.



ארצות הברית ובעלות בריתה בקואליציה נגד ארגון המדינה האיסלאמית תקפו 16 מטרות בעיראק ובסוריה, כך נמסר ממפקדת כוח המשימה. בסוריה, הותקפו חמש  מטורת ליד העיר כובאני וליד אל חסקה ואל רקה. בעיראק, התקיפות היו נגד מטרות ליד מוסול, פאלוג'ה, סינג'אר, תל עפאר, בייג'י ואל קיים.

אל-עפרי, מונה בתחילת מאי למנהיג החדש של המדינה האסלאמית, דאעש, בתום ישיבת חירום שכינס המנהיג הראשון של הארגון, אבו בכר אל-בגדדי, מייד לאחר שנפצע באורח קשה בהפצצה האמריקאית על מעוז הארגון בו שהה בצפון מערב עיראק. על פי "הגרדיאן" הבריטי לאחר הפציעה במרץ האחרון נותר אל-בגדדי נכה, לאחר שנפגע בעמוד השדרה.

הישאם אל-האשמי, יועצו לענייני "המדינה האסלאמית" של ראש ממשלת עיראק, אמר כי "אל-עפרי הוא האיש החזק ביותר בארגון לאחר אל-בגדדי עצמו". על פי המידע, אל-עפרי הוא מרצה לפיזיקה והוא כיהן כמפקד בכיר עם הקמת דאעש. אל-בגדדי מינה אותו לסגן מנהיג המדינה, לאחר שמפקדו של אל-עפרי נהרג במתקפה אווירית של כוחות הקואליציה בשנה שעברה.

אתר "א-סומריה ניוז" העיראקי דווח, כי אל-עפרי הוא עיראקי שנולד וגדל באזור אל-חדר, 80 ק"מ מדרום למוסול, וכיהן שם כמרצה לפיזיקה. הוא נסע לאפגניסטן ב-1998 לפני שהפך למפקד בכיר בארגון אל-קאעידה בעיראק, זמן קצר לפני מינויו של אבו מוסעב א-זרקאווי לראש הארגון במדינה ב-2004. לאחר חיסולו של מנהיג אל-קאעידה בעיראק, מינה אותו מנהיג אל-קאעידה אוסאמה בן לאדן למפקד הארגון בעיראק ב-2010.

אל-עפרי התקדם בסולם הפיקוד בדאעש במהירות מטאורית, עד שנחשב לאיש החזק ביותר במדינה האסלאמית – חזק יותר מאל-בגדדי עצמו גם לפני פציעתו.