כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית ביצעו פשיטה במזרח סוריה ובמהלכה הרגו את אבו סיאף, שזוהה כמנהיג בכיר של ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש), שהיה מעורב בעסקי הגז והנפט של הארגון.



המבצע שהתנהל ע"י הכוחות המיוחדים של ארצות הברית, הוא ראשון מסוגו בתוך סוריה. לפי ההודעה האמריקנית, עשרה לוחמי דאעש נוספים נהרגו גם הם בפעולה, שבוצעה בשטח בנוי.



בהודעה שמסר היום (שבת) הבית הלבן, נאמר כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הוא זה שנתן את ההוראה על הפשיטה אשר במהלכה נהרג אבו סיאף. אשתו של הבכיר נתפסה גם היא והועברה כשהיא בחיים לידי הצבא האמריקני בעיראק. שר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר, אמר כי "האישה שיחקה תפקיד חשוב בפעילות הטרור של הארגון".



עוד נמסר מהבית הלבן, כי ארה"ב לא הודיעה לנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, מראש של הפשיטה, או תיאמה אותה עם דמשק. זמן קצר לפני ההודעה האמריקנית, דווח בטלוויזיה ממלכתית סורית כי הצבא הסורי הרג מנהיג של ארגון דאעש, שזוהה כאבו אל-תיים אל-סעודי.
דוברת המועצה לביטחון לאומי, ברנדט מיהאן, מסרה כי הנשיא קיבל את ההחלטה בעקבות המלצה של צוות הביטחון הלאומי שלו והוסיפה כי ההוראה ניתנה ברגע שהיה מספיק מודיעין לביצוע הפעולה, והייתה סבירות גבוהה כי ניתן לבצעה בהצלחה.

מיהאן הוסיפה כי המבצע נערך "בהסכמה המלאה של הרשויות של עיראק", וכי הפעילות "עולה בקנה אחד עם חוק המקומי והבינלאומי".