ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) שלחה היום (שבת) איגרת דוא"ל לתומכיה, בה כתבה כי הממשלה החדשה היא "מזעזעת" מבחינה מדינית אך טובה מקודמותיה בתחום הכלכלי והחברתי, והיא צופה שיתופי פעולה עם הממשלה בתחום זה.



בפתח האיגרת ציינה יחימוביץ כי "מעבר לפארסה המגוחכת, המביכה, השערורייתית וחסרת התקדים שהרבה דובר עליה - אני רוצה לשרטט בפניכם בקצרה, בכנות ולא מתוך רפלקס אופוזיציוני עיוור – איפה יהיו לנו קרבות ואיפה ישרור שלום עם הממשלה".



"מבחינת סדר היום המדיני זו ממשלה מזעזעת, ימנית, פרנואידית, שוחרת מדון ומתנכרת לעולם", כתבה יחימוביץ. “היא נושאת בכנפיה קיפאון מתוך אידיאולוגיה. אין בקווי היסוד שלה ולו מילה מדינית אחת. וקיפאון, אתם יודעים, משמעו גם הסלמה, גם חוסר תקווה וגם בידוד בינלאומי גובר. כאן לצערי אין לנו יכולת השפעה אמיתית".



לעומת זאת, מבחינת סדר יום חברתי וכלכלי, סבורה יחימוביץ כי "זו ממשלה הרבה פחות גרועה מקודמותיה. יש כמה מינויי שרים ממש טובים ואם להיות גלויה לחלוטין, עם חלק מהם יש לי מכנה משותף הרבה יותר רחב מאשר עם גורמים רבים באופוזיציה".



יחימוביץ הוסיפה: "אם אדם מוכשר כמו ליצמן אומר לי שאחת ממשימותיו העיקריות היא ביטוח סיעודי ממלכתי לכל – זו דרמה אדירה ואין מצב שלא אשתף פעולה עימו. חיים כץ ברווחה, גילה גמליאל בתיק חברתי, כחלון באוצר, גפני בכספים, שרי ש"ס - אנחנו עשויים למצוא עצמנו ואפילו מחייבים בכך לציבור בישראל – מצביעים עבור יוזמות, רפורמות וחוקים משלהם", הפתיעה יחימוביץ.



אך יחימוביץ לא רק הציגה אופטימיות והתייחסה גם למאבקים שמתכננת מפלגתה, היא כתבה כי הקרב הגדול והיומיומי יהיה על סדר היום האזרחי והדמוקרטי: "גם שם מדובר בקטסטרופה, ובירי ארטילרי מתוכנן על מוסדות שלטון החוק ובראשם בית המשפט העליון. כאן, בניגוד לסדר היום המדיני, יש לנו השפעה, ואנחנו נילחם”.