עונש המוות שנגזר על נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי ועל עוד 107 אנשי תנועת האחים המוסלמים לא התקבל בחיוב בארצות הברית. גורם במחלקת המדינה אמר הבוקר (ראשון) כי ישנה דאגה בוושינגטון מהחלטת בית המשפט בקהיר.

"אנחנו מודאגים מאד מעוד גזר דין מוות ל-108 נאשמים, אנשי תנועת האחים המוסלמים, כולל הנשיא לשעבר מורסי", אמר הגורם לאחר שהחלטת בית המשפט פורסמה וגררה גינויים גם מארגון זכויות האדם אמנסטי.
"התנגדנו בעקביות לנוהג של משפטים המוניים, שמנוהלים בניגוד למחוייבויות הבינלאומיות של מצרים ולשלטון החוק", הוא הוסיף.

בית המשפט גזר עונש מוות גם על מנהיג הארגון מוחמד בדיע ושייח' יוסף אל-קרדאווי, העומד בראש אגודת חכמי הדת המוסלמים הבינלאומית ונחשב לפוסק ההלכה החשוב ביותר בעולם המוסלמי-סוני.
ההאשמות נגד המורשעים היו קשורים לאירועי הפריצה לבתי הכלא בימים הראשונים של מהפכת ינואר 2011 ובריחתו של הנשיא לשעבר יחד עם בכירים מכלא "א-נטרון" על ידי מאות מסתננים מרצועת עזה, וכן בעניין המגעים של הנשיא לשעבר עם חמאס ברצועת עזה וחיזבאללה בלבנון, במהלכם "העביר מידע סודי הנוגעים לביטחון הלאומי המצרי", כפי שנטען בכתב האישום. בנוסף, הואשמו חלק גדול מהנדונים למוות, בהם מורסי עצמו, במגעים עם "ארגוני טרור בתוך ומחוץ למצרים, במטרה לבצע פיגועי טרור".