התמיכה בקרב יהודי ארצות הברית בהסכם עם איראן על תכנית הגרעין שלה גדולה יותר מאשר בקרב האוכלוסייה הכללית, כך עולה מסקר שערכה השדולה היהודית הליברלית ג'יי סטריט.

על פי הסקר, 59 אחוזים מהיהודים יתמכו בהסכם שממשל אובמה מנסה להגיע אליו עם טהרן. לשם השוואה, בסקר של רשת CNN מחודש אפריל, נמצא שרק 53 אחוזים מהאמריקאים תומכים בו.

התמיכה בקרב היהודים התחזקה כשנשאלו האם יתמכו בהסכם שיחייב בדיקות קפדניות של איראן והגבלה של העשרת האורניום לרמה נמוכה בהרבה מהדרוש לייצור נשק גרעיני - 78%.

"כשזה מגיע לדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג פצצה גרעינית, התוצאות האלה מראות בבירור שיהודי ארצות הברית תומכים במאמצים הדיפלומטיים של הנשיא אובמה", אמר ג'רמי בן עמי, נשיא השדולה, הנחשבת למתנגדת למדיניות של ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו.

לדבריו, המספרים מוכיחים שהמומחים ונציגי הקהילות מטעם עצמם טועים כשהם מניחים שהיהודים מחזיקים בעמדות נציות בנוגע לאיראן, או למדיניות הבית הלבן במזרח התיכון באופן כללי", הוסיף בן עמי.

מסקנה נוספת מהסקר היא שהנשיא אובמה נהנה מתמיכה של 56% בקרב היהודים, לעומת 44% שחשובים שהוא לא עושה עבודה טובה. לעומת זאת, 61 אחוזים חשים שארצות הברית נמצאת על המסלול הלא נכון.

גם עמדותיהם של היהודים בנוגע לבחירות לנשיאות בשנה הבאה נבדקו בסקר. כצפוי, מרביתם תומכים בהילארי קלינטון, הנחשבת למועמדת המובילה במפלגה הדמוקרטית.

אם קלינטון תתמודד מול ג'ב בוש הרפובליקני, היא תזכה לתמיכתם של 68% מהיהודים, לעומת 30 אחוזים בלבד שתמכו בבוש.