סערה פוליטית במולדובה: ראש הממשלה, צ'יריל גבוריצ'י, התפטר היום (שישי) לאחר פחות מ-100 ימים בתפקיד, לאחר שעלה חשד כי זייף את תעודת סיום הלימודים בתיכון ובאוניברסיטה.



גבוריצ'י, בן ה-38, הכחיש את ההאשמות והודיע כי ישתף פעולה עם החקירה. "אני מגיש את התפטרותי משום שאיני רוצה לקחת חלק במשחקים פוליטיים... אני מנהל, לא פוליטיקאי וחשבתי רבות על החלטתי", אמר ראש הממשלה. כעת על הנשיא, ניקולאי טמופטי, לקבל את ההתפטרות, והוא כבר החל בשיחות לגבי מציאת מועמדים לתפקיד.



מרות שהאשמות בדבר הזיוף היו ידועות, החקירה בדבר החלה רק לאחר שגבוריצ'י האשים את התובעים בהיעלמות של מיליארד דולרים מהבנקים במדינה הקטנהף השוכנת בין אוקראינה לרומניה. הוא קרא להם להתפטר בגלל חוסר היכולת שלהם לאתר את המועלים. בנוסף הוא קרא להתפטרותו של נגיד הבנק המרכזי.



טרם כהונתו הקצרה בלשכת ראש הממשלה, ניהל גבוריצ'י את חברת הסלולר מולדסל וזוהה עם הפיחות במטבע המקומי הליי, שאיבד 35% מערכו לעומת הדולר.



בנוסף, בשנים האחרונות יש במדינה ממשלה פרו-מערבית, מה שהוביל ללחץ כבד מצדה של רוסיה, ספקית האנרגיה העיקרית של מולדובה. בתגובה לצעדי הממשלה לכיוון המערב, מוסקבה אסרה על ייבוא יין, ירקות ובשר, למעט משני אזורים בהם יש תמיכה ליחסים קרובים עם הקרמלין.