המיליארדר הססגוני, דונלד טראמפ, הצטרף היום לרשימה ההולכת ומתארכת של מתמודדים רפובליקנים על מועמדות המפלגה לנשיאות ארצות הברית. "אני אהיה הנשיא הנהדר ביותר ליצירת משרות שאלוהים ברא אי פעם", הכריז טראמפ בנאום מלא הערכה עצמית. 

"גבירותיי ורבותיי, אני רץ באופן רשמי לתפקיד נשיא ארצות הברית", הכריז טראמפ באירוע שכינס בגורד השחקים שקרוי על שמו בלב מנהטן, בעוד תומכיו מניפים שלטים שעליהם נכתב "אני מאמין בטראמפ". "אנחנו הולכים להפוך את המדינה שלנו שוב לנפלאה  - זה יכול לקרות". 
טראמפ הבהיר כי הוא מתמודד מאחר שארצות הברית זקוקה לנשיא שאינו משתייך לממסד בוושינגטון כי הפוליטיקאים הנוכחיים כפופים לאנשי השדולות. "הם לעולם לא יהפכו את אמריקה לגדולה שוב. אין להם סיכוי", אמר. "אנחנו צריכים מנהיג דגול עכשיו. אנחנו צריכים מנהיג שכתב את 'אמנות העסקה'". 

לאורך נאומו, שנמשך קרוב לשעה, הציג טראמפ את משנתו בענייני פנים וחוץ. הוא הבטיח כי הוא ידאג להרחבת שוק העבודה כפי שעשה כאיש עסקים. "אני אהיה הנשיא הנהדר ביותר ליצירת  משרות שאלוהים ברא אי פעם", הצהיר. הוא הדגיש כי הוא יפסיק את המצב שבו, לדבריו, סין, מקסיקו ויפן מביסות את ארצות הברית בתחום הסחר העולמי. "מתי הייתה הפעם האחרונה שבה מישהו ראה אותנו מביס את סין בהסכם סחר. הם הורגים אותנו", אמר. "אני אביס את סין כל הזמן, כל הזמן". 

"אעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני"

טראמפ הבטיח גם לבנות "חומה גבוהה בגבול הדרומי" כדי לעצור את ההגירה ממקסיקו וכי הוא "ידרוש ממקסיקו לשלם עליה". הוא הבטיח כי "איש לא יהיה קשוח עם דאע"ש יותר מדונלד טראמפ" וכי "אני אעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני". "אם אובמה יעשה את ההסכם הזה, ישראל אולי לא תתקיים זמן רב. אנחנו צריכים להגן על ישראל", הדגיש. 
"הגיע הזמן להביא מנהיגות אמיתית לוושינגטון", סיכם טראמפ את נאומו. "למעשה, החלום האמריקאי מת ואם אני אנצח, אני אחזיר אותו גדול יותר וטוב יותר וחזק יותר מאי פעם. יחד נהפוך את אמריקה לגדולה שוב". 
טראמפ (69), שהודיע היום כי שוויו עומד על 8.7 מיליארד דולר, נחשב לדמות ססגונית ביותר. הוא איל נדל"ן שמחזיק בבעלות על מלונות ואתרי נופש ומגרשי גולף, הוא הבעלים של תחרות היופי "מיס יוניברס" ועומד מאחורי תוכנית הריאליטי "המתמחה" ברשת NBC. הוא גם היה נשוי שלוש פעמים ויש לו חמישה ילדים. 
טראמפ  הרפובליקני - שבעבר היה מזוהה גם עם המפלגה הדמוקרטית וגם כעצמאי - כבר שקל בעבר להתמודד לנשיאות ואף עמד להכריז על מועמדותו בבחירות 2012, אולם ויתר ברגע האחרון וזו הפעם הראשונה שבה הוא נכנס להתמודדות באופן פעיל. 
קרב קשה מול ג'ב בוש

עם הצטרפותו של  טראמפ למרוץ, עומדת רשימת המתמודדים הרפובליקנים על 11 שמות, כאשר אתמול הצטרף גם מושל פלורידה, ג'ב בוש. מסקר חדש של סוכנות רויטרס בקרב הרפובליקנים, אשר התפרסם אחרי הצטרפותו של בוש אך נערך בסוף מאי, עולה כי בוש מקבל את תמיכתם של כ-14 ממצביעי המפלגה וכי הוא ניצב במקום הראשון מבין המתמודדים. 
לפי הסקר, 18 אחוז מבין המצביעים הרפובליקנים שמגדירים את עצמם כמתונים הביעו תמיכה בבוש, שישה אחוזים יותר ממושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי שניצב במקום השני. אולם בקרב השמרנים ביותר במפלגה, הוא נמצא רק במקום השביעי. 
פרשנים ציינו כי אחת הסיבות העיקריות לקשיים של בוש בקרב השמרנים, שמהווים תשעה אחוזים מכלל המצביעים הרפובליקנים, היא תמיכתו ברפורמה שתעניק למהגרים בלתי חוקיים הזדמנות לקבל מעמד חוקי בארצות הברית. אחד הרגעים הבולטים בנאום אתמול היה כאשר בוש, מושל פלורידה לשעבר שרעייתו קולומבה הייתה מהגרת בלתי חוקית ממקסיקו, קרא בספרדית למצביעים ההיספאנים: "הצטרפו למטרה שלנו למען הזדמנות לכולם, המטרה של כל מי שאוהבים חירות, המטרה האצילית של ארצות הברית". 
מארק מקלר, אחד ממנהיגי תנועת התה, האגף הקיצוני במפלגה, אמר כי עמדותיו של בוש "אינן מהוות נקודת פתיחה עבור שמרנים רבים". "אנשים מודאגים לגבי עמדותיו בנושא ההגירה, והוא ככל הנראה מתון קצת יותר מדי", הוסיף ג'וש באקר שעומד בראש הסניף הרפובליקני במחוז ליון בצפון מערב איווה. 
גם העובדה שמסתמן קרב נוסף בין שתי המשפחות הבולטות של הפוליטיקה האמריקאית בשני העשורים האחרונים – ג'ב בוש מול הילארי קלינטון – עורר חוסר נחת במפלגה הרפובליקנית. "אני חושב שיש אנשים שנמאס להם ממשפחת בוש וממשפחת קלינטון", אמר הסנאטור ראנד פול, שאף הוא מתמודד על המועמדות הרפובליקנית, לסוכנות אי-פי. 
מחר יגיע בוש לאיווה, שם יקיים מפגש עם תושבים בעיירה קלינטון ולאחר מכן יערוך כינוס בחירות גדול בכיכר מרכזית בעיר פלה. איווה נחשבת לאחת ממדינות המפתח בהתמודדות ותפתח את עונת ההצבעות בתחילת פברואר, והסקרים האחרונים שנערכו במדינה הראו כי מושל פלורידה לשעבר נמצא רק בין המקום הרביעי למקום השביעי.