משרד התובע של פריז הודיע היום (רביעי) כי הרשויות בירדן עצרו את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שביצע ארגון הטרור הפלסטיני של אבו נידאל במסעדה יהודית לפני קרוב ל-33 שנה. שישה בני אדם נרצחו בהתקפה ועוד 22 נפצעו.



לפי גורם בתביעה הצרפתית, מוחמד זוהייר אל-עבאסי (64) נעצר ב-1 ביוני וכעת החלו הרשויות הצרפתיות בתהליכים לקראת הגשת בקשה להסגרתו. הוא חשוד בתכנון הפיגוע ובסיוע לארגון הלוגיסטי של ההתקפה.



אל-עבאסי הוא אחד משלושה חשודים במעורבות בפיגוע שנגדם הוציאה התביעה הצרפתית צווי מעצר בינלאומיים בתחילת מרץ האחרון. השניים הנוספים, שמבוקשים על ביצוע ההתקפה עצמה, הם מוחמד עבד חאדר (59), המכונה הישאם חארב, שמתגורר ברמאללה, ועבד א-רחמן ואליד (56), המכונה אבו זייד, שגר בעיירה סקיאן שבנורבגיה.



הפיגוע שהתרחש בצהרי ה-9 באוגוסט 1982 החל כאשר רימון יד הושלך לתוך מסעדת "גולדברג" ברובע המארה בפריז, שנחשב לשכונה היהודית של העיר. מיד לאחר מכן, נכנסו שני חמושים לתוך המסעדה שבה היו כחמישים בני אדם ופתחו באש. בעת שנמלטו, ירו המחבלים לעבר עוברים ושבים ברחוב.



על אף שאף ארגון לא קיבל את האחריות לפיגוע, הטיל בית משפט בצרפת את האשמה על ארגון הטרור של אבו נידאל שהיה אחראי לשורה של פיגועים קטלניים ברחבי אירופה בשנות השמונים. עם זאת, מעולם לא נלכדו חשודים ואיש לא הועמד לדין על מעורבות בפיגוע.



פריצת הדרך בחקירה התרחשה בעקבות מידע שהעבירו פעילים לשעבר בארגונו של אבו נידאל בתמורה לשמירת זהותם בסוד. לפי הדיווחים בצרפת, נשיא סוריה באותה תקופה, חאפז אסד, הוא שהורה על ביצוע ההתקפה על מנת לנקום בצרפת שסייעה ליריבו המר, מנהיג אש"ף יאסר ערפאת, לצאת מביירות, שהייתה תחת מצור של צה"ל, שבועות ספורים קודם לכן.