המשטרה עצרה הערב (חמישי) את החמוש החשוד בירי שבוצע במהלך הלילה בכנסייה שבדרום קרוליינה, כך על פי דיווח של תחנת הטלוויזיה המקומית.



החשוד, דילן רוף בן ה-21, ירה ככל הנראה במהלך הלילה למוות בתשעה בני אדם בכנסייה האפרו-אמריקאית שבצ'רלסטון. להערכת המשטרה, מדובר בפשע על רקע שנאה.

מוקדם יותר פרסמה המשטרה את תמונתו של רוף, המתגורר בקולומביה, וביקשה את עזרת הציבור באיתורו. לפי ההערכה, רוף שהה בכנסייה במשך כשעה לפני שפתח בירי, כך לפי דיווח של המשטרה.

בין הקורבנות שנרצחו באירוע היו שש נשים ושלושה גברים, אשר אחד מהם , קלמנטה פינקניי, היה כומר של הכנסייה המתודיסטית וחבר בסנאט הדמוקרטי. תחילה דווח על שמונה קורבנות, אך אחד מהפצועים שהובל לבית החולים מת מפצעיו והוגדר כהרוג התשיעי באירוע.

טרם תפיסתו, נמסר מהמשטרה כי היורה הוא מאוד מסוכן ולכן חשוב לאתרו במהרה. ראש העיר צ'רלסטון, ג'ו ריילי, אמר לכתבים לאחר האירוע: "זה מעשה בלתי נתפס ובלתי נסבל, שבוצע על ידי מישהו מלא שנאה ועם מוח מופרע".

עוד נמסר מהמשטרה: "אנו מחויבים לעשות כל מה שנדרש כדי להביא אדם זה לדין."

"אני שבור לב," אמר עובר אורח שהגיע למקום לאחר הירי. "זה פשוט פוגע לחשוב שמישהו יבוא ולירות באנשים בכנסייה. אם אתה לא בטוח בכנסייה, איפה אתה כן בטוח"?

על פי אתר האינטרנט שלה, כנסיית צ'רלסטון היא אחת הקהילות השחורות הגדולות והוותיקות ביותר בדרום. חלק ממנה נוסד על ידי עבדים משוחררים שמאוחר יותר הוצאו להורג על ידי ארגון של מורדים.