ויקיליקס מכה שוב: דיפלומטים סעודים בחרטום, בירת סודן, מאמינים כי איראן העבירה ציוד גרעיני מתקדם כולל צנטריפוגות בשנת 2102, וזאת על פי מברק שהודלף בשבוע שעבר, אותו יירטה ויקיליקס מהשגרירות הסעודית בסודן. 

על פי המסמכים, הציוד מאיראן הגיע השבוע במכולות גדולות לנמל התעופה בחרטום, והכילו ציוד טכני רגיש, כולל צנטריפוגות להעשרת אורניום, ומשלוח שני, כך נכתב במסמך, "צפוי להגיע השבוע" (2012). על המסך, שנושא את התאריך פבואר 2012, מצוין הכיתוב "סודי ביותר". 
בשבוע שעבר שחררה ויקיליקס יותר מ-60,000 מסמכים ומברקים, שהיא טוענת שהם מסמכים סעודים רשמיים, והיא הודיעה כי היא מתכננת לשחרר חצי מיליון מסמכים בסך הכל. סעודיה טוענת כי ייתכן  והמסמכים מזויפים, ולא הגיבה למסמך הספיציפי הנוגע לאיראן, או לכל מסמך אחר. 

 
כזכור, אתר ״ויקיליקס״ פרסם ביום שישי האחרון יותר מ־500 אלף תכתובות ומסמכים של משרדי ממשלה סעודיים, של סוכנות הביון של המדינה ושל הנציגויות הדיפלומטיות שלה ברחבי העולם, בדומה למהלך שביצע האתר בסוף שנת 2010 כשחשף מאות אלפי תכתובות של מחלקת המדינה האמריקאית.
 
״המסמכים הסעודיים מרימים את המסך מעל רודנות שהופכת לבלתי יציבה וחשאית יותר, שלא רק ציינה מאה עריפות ראש השנה, אלא גם הפכה לאיום עבור שכנותיה ועבור עצמה״, אמר מייסד ״ויקיליקס״, ג׳וליאן אסאנג', שלפני שלוש שנים נמלט לשגרירות אקוודור בלונדון במטרה למנוע הסגרה אפשרית לארה״ב.
 
לפי מסמך מ־14 באוגוסט 2008, שהוגדר ״מסווג ודחוף מאוד״, הזהיר משרד החוץ בריאד את השגרירות בוושינגטון כי עשרות סטודנטים מסעודיה וממדינות נוספות מהמפרץ הפרסי ביקרו בשגרירות ישראל בוושינגטון כחלק מתוכנית בינלאומית למנהיגות. ״הם האזינו לתדרוכים של דיפלומטים מקרב עובדי השגרירות, שאלו שאלות וצילמו תמונות״, נאמר במזכר.
 
מהמסמכים מתבררת גם רמת החשדנות של הסעודים כלפי שיחות הגרעין בין ארה״ב לאיראן. כבר לפני שלוש שנים עדכנה השגרירות הסעודית בטהרן את משרד החוץ הסעודי על ״מסרים אמריקאיים פלרטטניים״ שמועברים לאיראן באמצעות מתווך טורקי.