מחלקת האכיפה של ניו יורק ירתה והרגה הלילה (שבת) באחד משני אסירים שהצליחו לברוח מתאם לפני כשלושה שבועות. 

האסיר שנורה, ריצ'ארד מאט, בן ה-49, נתפס כשהוא מנסה לבצע בריחה נוספת ליד הגבול הקנדי. הוא נורה ונהרג כתוצאה מהירי של רשויות הגבול, לאחר שאותר באזור מיוער במעיר מאלון, כך לפי משטרת מדינת ניו יורק.
המשטרה עדיין סורקת את האזור ומחפשת את שותפו של מאט, דיוויד סווית בן ה-35, שנכלא לאחר שהרג סגן שריף.

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, אמר במסיבת עיתונאים לאחר האירוע: "אנחנו רוצים להימנע מאובדן חיים, אך צריך לזכור שמאט היה רוצח שנמלט מהכלא". גורמים ברשויות מסרו כי אין בידיהם ראיות שיאשרו את מקום הימצאו של האסיר השני, אך הם סבורים שהוא היה עם מאט וכי הוא עדיין נמצא באזור.
העיר מאלון נמצאת כ-43 קילומטרים צפונית מערבית למתקן הכליאה קלינטון שבדנהמורה, ממנו האסירים ברחו והתגלו כנעדרים ב-6 ביוני השנה. במצוד שנערך אחריהם השתתפו כ-1000 קצינים ועשרות כלי רכב.
אחד מתושבי העיר מאלון, אמר לאחר שנודע לו כי מאט נורה ונהרג: "אם להיות כן, אני מרגיש הקלה. היינו בתחושה לא נעימה כבר כמה ימים". 

המשטרה החלה את החיפוש באזור מאלון, הדרומית לגבול הקנדי, כאשר דווח השבוע על שתי פריצות שאירעו בבקתות נידחות. העימות עם מאט התקיים אמש, כאשר הקצינים הוזעקו לבקתה נוספת, ופגשו במאט. הם הזהירו אותו שיניח את כלי הנשק שבו אחז. לפי מפקח המשטרה, סוכני משמר הגבול ירו בו והרגו אותו, למרות שהוא לא ביצע ירי בעצמו. המפקח סרב לפרט על האירוע מעבר לכך.
את הבריחה ביצעו מאט ושותפו על-ידי שבירת הקירות של תאים הסמוכים לשלהם. הם התגנבו לאורך המסלול שיצרו לצינור קיטור, החליק דרכו ויצא מחורי ביוב מחוץ לחומות הכלא.
שני עובדי בית הכלא הואשמו בסיוע לאסירים.