לוחם ארגון דאעש החליט, ככל הנראה, לעבור לצד המנצח. האיש ירה בשני חבריו לצוות ומסר את עצמו לידי לוחמי המליציה הכורדית YPG, הפועלת בעיר קובאני שבצפון סוריה.  

סוכנות הידיעות הכורדית RUDAW מסרה כי במהלך מצור על מבנה מגורים בעיר קובאני, אליו הסתננו עשרות לוחמי דאעש במהלך השבוע האחרון, הסגיר את עצמו לוחם דאעש וסיפר לשוביו סיפור מדהים.

האיש יצא מהמבנה יחד עם 16 בני ערובה שהוחזקו ע"י לוחמי הארגון וסיפר כי הוא שחרר אותם. בתוך המבנה נמצאו עדויות לסיפורו של הלוחם. הסבר למעשיו של האיש - לא נמסר.

צלפים של ארגון דאעש על גג המבנה נהרגו קודם לכן ע"י לוחמי המליציה הכורדית, שהקיפו את המבנה ודרשו מהלוחמים המתבצרים בו לצאת החוצה ולשחרר את בני הערובה . 

העיר קובאני הותקפה ע"י עשרות לוחמי דאעש שהסתננו לעיר בשבוע שעבר. הטרוריסטים הרגו למעלה מ-200 בני אדם, כמעט כולם אזרחים, בירי, פיצוץ מכוניות תופת ודקירות סכין. מדובר באחת מפעולות הפיגוע הרצחניות ביותר של הארגון עד כה. 
קובאני הפכה לסמל של התנגדות כורדית לארגון דאעש לאחר שלוחמי המליציה הכורדית, בסיוע הפצצות של הקואליציה האמריקאית ולוחמים כורדים שהגיעו מעיראק, הצליחו להדוף מצור ארוך של כוחות הארגון על העיר.