שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, הגיב על הדיווחים לפיהם התקשר לחברי כנסת וניסה לשכנעם להצביע על מתווה הגז.



שפירו אמר היום (שלישי) כי הוא גאה בחברות האמריקאיות והוסיף: "אנחנו מקווים שישראל תגיע להסכם שיאפשר לה לפתח את משאבי הגז הטבעי שלה. אנחנו גאים בתרומה של חברות אמריקאיות להביא מקורות אנרגיה נקיים ויעילים לישראל. אנחנו מאמינים שגז טבעי יחזק עוד את כלכלת ישראל ובטחונה האנרגטי בשנים הבאות. הוא יאפשר לישראל לענות על הצרכים האנרגטים שלה, ותוך יצוא גז לשכנותיה, יביא איתו גם יתרונות של בטחון אזורי:.



"הפרטים של כל הסכם הם, כמובן, עניינם של ממשלת ישראל ואזרחי ישראל להחליט, אבל תמיד היינו פתוחים עם ידידינו הישראלים לגבי התועלות הכלכליות, הבטחוניות, והמסחריות שאנחנו חושבים שהן בהישג יד תוך כדי שישראל מפתחת את הגז הטבעי שלה".

כזכור, תחנת קול ישראל בערבית חשפה היום כי שגריר ארצות הברית פנה בשיחות טלפון ובמסרונים לשלושה חברי כנסת מהרשימה המשותפת, איימן עודה, עאידה תומא סלימאן ואחמד טיבי, וביקש מהם שלא להצביע נגד מתווה הגז. על פי כתבת קול ישראל, יהודית בודק, השגריר אמר לחברי הכנסת כי מתווה הגז המתוכנן יועיל גם לרשות הפלסטינית, גם לירדן וגם לקשרים אתם.

גורמים ברשימה המשותפת הביעו כעס על הפנייה ואחד מחברי הכנסת אמר כי "זה תקדים חמור מאוד". לדבריו לא זכורה לו התערבות כו בוטה בהחלטות בכנסת. רבים במערכת הפוליטית העבירו ביקורת על המעורבות האמריקאית הבולטת כל כך למען חברות מסחריות". רבים במערכת הפוליטית העבירו ביקורת על המעורבות האמריקאית הבולטת כל כך למען חברות מסחריות.