על רקע גילויי איבה אלימים נגד יהודים שאירעו במערב אירופה בחודשים האחרונים, מתברר כי רמת האנטישמיות בקרב אזרחים בצרפת ירדה בשיעור דרמטי. כך עולה מנתוני דוח מקיף ומעודכן על האנטישמיות המתפרסם היום (שלישי) על ידי הליגה למניעת השמצה בניו יורק. כמו כן עולה מהדוח, שרמת האנטישמיות בגרמניה ובבלגיה פחתה בשיעור מרשים.



הדו"ח כולל נתונים שנאספו ב-19 ארצות בין ה-10 למארס ל-3 באפריל השנה. "הסקר מצא שינויים מינימליים ברמת האנטישמיות ברוב הארצות בהשוואה לרמה שתועדה בדוח הענק על אנטישמיות ב-102 ארצות שפורסם על ידי הליגה לפני שנה".



אבל השינוי המשמעותי ביותר נתגלה בצרפת - המדינה שבה אירעו בשנה שעברה פיגועי טרור חמורים נגד יהודים ועיתונאים. רמת האנטישמיות בצרפת ירדה ופחתה מ-37 אחוז בשנת 2014 ל-17 אחוזים ב-2015. גם בגרמניה נרשמה ירידה ברמת האנטישמיות מ-27 אחוזים בשנה שעברה ל-16 השנה. בבלגיה הירידה היא מ-27 אחוז ל-21 אחוז. בשלוש הארצות האלה, רוב גדול בקרב האוכלוסייה הביע הזדהות עם יהודים שנפגעו בתקריות אנטישמיות.



מהסקר עולה שביוון רמת האנטישמיות היא הגבוהה ביותר מכל מדינה אחרת באירופה. בקרב 67 אחוז מאוכלוסיית יוון רווחים הלכי רוח אנטישמיים.


ארצות נוספות באירופה שנרשמה בהן עליה ברמת האנטישמיות הן: רומניה, איטליה, הולנד.



הדוח כולל לראשונה נתונים על רמות של אנטישמיות בקרב האוכלוסיות המוסלמיות באירופה. לפי הנתונים, בקרב מוסלמים המתגוררים בבלגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, בריטניה וספרד רמת האנטישמיות עלתה והיא גבוהה בשיעור משמעותי מהרמה בקרב האוכלוסיות בארצות אלה.