שעות ספורות בלבד לפני שיוון נכנסת לחדלות פירעון, ניסיון של הרגע האחרון למנוע הקריסה. נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר שוחח היום (שלישי) עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, והציע לו להסכים להצעת הנושים ולקרוא לציבור היווני להצביע בעדה במשאל העם. יונקר גם אמר לציפראס כי אם הדבר יקרה, יש סיכוי להקלה בחוב של יוון ואף העלה רעיון לתכנית צמיחה ויצירת מקומות עבודה בסך 35 מיליארד יורו. 



מנגד, הניחה יוון הצעה משלה בפני הנושים, הקוראת לפריסת החוב לשנתיים, כך נמסר ממשרדו של ראש הממשלה אלכסיס ציפראס. בהצהרה שפורסמה נאמר: "הממשלה הציעה עסקה לשנתיים, שתכסה את צרכיה הכלכליים".



אתמול אמר יונקר, כי הוא חש "נבגד" מהחלטתו של ציפראס והפציר ביוונים להצביע נגד עמדת הממשלה כדי להישאר במסגרת גוש היורו. "אני קורא ליוונים שאותם אני אוהב מעומק לבי: 'אסור לכם להתאבד כי אתם מפחדים׳״, אמר.

עם זאת, בגוש היורו לא כל כך מודעים להצעה החדשה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ציננה את ההתלהבות מעסקה של הרגע האחרון ואמרה שהיא לא מודעת להצעה החדשה של נשיא הנציבות. "הלילה בשעה 01:00 יוון תיכנס לחדלות פירעון וההצעה האחרונה שאני מכירה היא ההצעה של הנציבות מיום שישי", אמרה מרקל. 

יוון היתה אמורה להחזיר היום הלוואה בסך 1.6 מיליארד יורו ללווים הבינלאומיים - הבנק האירופי המרכזי, מדינות גוש היורו וקרן המטבע הבינלאומית. מאחר שהיום פגה תכנית החילוץ, והיות והשיחות בין הצדדים הוקפאו מאז החלטתו של ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס להביא את תכנית הצנע למשאל עם, ההערכות הן כי לא יהיה מנוס מפשיטת רגל. 
 
בתוך כך, מתגלים חילוקי דעות בתוך ממשלת גרמניה. אמש אמר שר הכלכלה הגרמני וסגנה של מרקל, סיגמר גבריאל, שאם יוון תצביע נגד תכנית הסיוע, המשמעות היא הצבעה נגד הישארות בגוש היורו. אולם היום דווח כי שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שויבלה, אמר לחברי פרלמנט גרמנים, שיוון לא תצטרך לעזוב את גוש היורו אם תצביע נגד חבילת החילוץ במשאל העם.