מעבורת שנשאה 189 נוסעים ואנשי צוות התהפכה היום (חמישי) באזור מרכז הפיליפינים בגלל גלים גבוהים וחזקים. לפחות 36 אנשים נהרגו, אבל רוב הנוסעים שהיו על הסיפון חולצו, כך אמרו במשמר החופים ובמשטרה המקומית.



על המעבורת "MNCA קים-נירוונה", היו 173 נוסעים ו-16 אנשי צוות על הסיפון. דקות ספורות לאחר שיצאה מנמל אורמוך היא התהפכה.



דובר משמר החופים, ארמנד באלילו, אמר כי 127 אנשים שרדו, אבל הוא לא יכול לתת באופן מיידי את הפרטים על הצלתם ו-26 מהנוסעים עדיין מוגדרים כנעדרים.



"פעולות החיפוש וההצלה עדיין נמשכות. כרגע ניתן לומר שההתהפכות התרחשה בשל גלים גבוהים" אמר ריי גוזון, מנהל המשרד להגנה אזרחית באזור.



עשרות, לפעמים מאות, של אנשים מתים בכל שנה בתאונות ימיות בפיליפינים, ארכיפלג של 7,100 איים עם מוניטין הידוע לשמצה בכל הנוגע לבטיחות ימית. הצפיפות באזור רווחת ורבים מכלי השייט נמצאים במצב גרוע.



באלילו אמר כי ברשויות מסתכלים על סיבות שונות אפשריות לתאונה, כולל טעויות אנוש ומזג אוויר גרוע. "לא הייתה שום אזהרת סופה וגם אילו היה מזג אוויר סוער, זה היה רחוק מאזור התאונה" הוא אמר לרשת טלוויזיה מקומית.



אלי בורינגה, סגן ראש העיר פילאר, אשר נמצאת על אי בדרום הפיליפינים, קיווה להצטרף למעבורת אבל לא הספיק לעלות עליה. בראיון לרדיו מקומי אמר שבעת התאונה ירד גשם קל בלבד.