שלושה ימים אחרי שאזרחי יוון בחרו להגיד "לא" לתוכנית הסיוע האירופית, ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס ביקש היום (רביעי) ממדינות אירופה הסכם הוגן, שישאיר את ארצו בגוש היורו. 

ציפראס, שנאם בפרלמנט האירופי בשטרסבורג, הכיר באחריות של ארצו למצבה הכלכלי החמור, וזאת לאחר שמנהיגי אירופה הקציבו לו חמישה ימים על מנת להביא פתרונות ורפורמות שיעזרו להתמודד עם המשבר הכלכלי. 
"לא מדובר בבעיה של יוון אלא בבעיה של אירופה כולה", אמר ציפראס, שהתקבל במחיאות כפיים לצד קריאות בוז. 

"כספי הסיוע הגיעו למערכת הכלכלית של יוון אבל לא חלחלו והגיעו לאזרח היווני, ורוב היוונים מאמינים שאי אפשר להמשיך בדרך הזו שמובילה לשום מקום", אמר ציפראס. "אם לא יימצא הסכם שיוביל את יוון לצמיחה, המשבר לא ייפתר. אנו דורשים הסכם שיבטיח שנצא מהמשבר".

הלילה הציע ראש הממשלה היווני למועצה ולנציבות האירופית הסכם חדש שמבוסס על ביצוע רפורמה במדינה בתמורה לסיוע כלכלי. 

ציפראס אמר כי אתונה מחפשת מוצא אחרון והוא מקווה להשיג הסכם עד סוף השבוע. לדבריו, בגוש האירו מבינים כי "מדובר לא רק בבעיה יוונית, אלא בבעיה אירופית". הוא הוסיף כי ההצעה גובשה על ידי פוליטיקאים בכירים באתונה וכוללת "רפורמה מהימנה וצודקת".

כמו כן, גוש האירו הציב הלילה ליוון אולטימטום להגשת הצעות חלופיות לתוכנית הכלכלית של המדינה עד יום חמישי הקרוב. לפי דיווח ב-BBC, ההודעה על האולטימטום התקבלה לאחר מפגש של מנהיגי גוש האירו בבריסל. לכן, נראה כי ההצעה שהגיש ציפראס צריכה לקבל אישור עד יום חמישי.

כזכור, גוש האירו ביקש מיוון להגיש תוכניות חלופיות לאחר שתושבי המדינה דחו את טיוטת החילוץ שהוצעה להם במשאל עם. נשיא האיחוד האירופי, דונלד טוסק, אמר כי "המועד הסופי מסתיים השבוע", והדגיש כי "זה הרגע הקריטי ביותר בהיסטוריה של גוש האירו".