רגע האמת מתקרב: ביום ראשון יתכנסו 28 מנהיגי מדינות האיחוד האירופי בפסגה שבמהלכה הם צפויים להודיע האם הם מקבלים או דוחים את הבקשה לתוכנית החילוץ שדורשת יוון. 

אתמול, יממה לאחר נאומו של ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס בפרלמנט האירופי, הוא קיים שורה של מגעים עם בכירי האוצר בארצו במטרה לגבש את עיקרי תוכנית החילוץ, השלישית במספר, שאותה מבקשים היוונים מהאיחוד. הבקשה הייתה צפויה להיות מוגשת אמש.
 
על פי דיווח בוושינגטון פוסט, יוון צפויה לבקש כ-50 מיליארד אירו בתמורה לביצוע רפורמות שיכללו קיצוצים והעלאות מסים בגובה של כשמונה מיליארד אירו בשנה. במקביל, ציפראס ביקש מהאיחוד "לערוך תספורת" בגובה של כ-30 אחוז מהחוב של יוון. שרי האוצר של אירופה צפויים לעבור על התוכנית החדשה ולהעבירה למנהיגי האיחוד האירופי כדי שיכריעו בסוגיה. 
 

הסרטון שבו נראה גאי ורהופסטאדט, חבר הפרלמנט האירופי וראש ממשלת בלגיה בעבר, מטיף מוסר לראש הממשלה היווני במהלך כינוס החירום בשטרסבורג שלשום, צבר ביומיים האחרונים מיליוני צפיות ברשתות החברתיות. בסרטון, שאורך למעלה משבע דקות, נראה ורהופסטאדט גוער בקול רם בציפראס ומניף כלפיו אצבע מאשימה תוך כדי שהוא טוען "אני יודע ש-80 אחוז מהאנשים במדינה שלך רוצים להישאר באירופה. עכשיו אתה צריך להוכיח שאתה מנהיג אמיתי ולא תקווה מזויפת".   
 
עד אשר ייוודע עתידה הכלכלי של יוון, אתמול הגיעו מעט חדשות מרגיעות מאסיה: המפולות בבורסות בסין שצברו תאוצה בימים האחרונים נבלמו, לפחות זמנית, בעקבות הודעה דרמטית מצד הממשל הסיני, שהכריז על נקיטת שורה של צעדים אגרסיביים במטרה "לעצור את הדימום". בין היתר הוכרז כי המשטרה תפתח בחקירה נגד גופים פיננסיים החשודים ב"הטיית השוק".