יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר היום (שישי) כי יש לכבד את הקווים האדומים של טהראן בשיחות עם המעצמות שמנסות לבלום את תכנית הגרעין שלה. 
"ניתן יהיה להגיע להסכם רק אם הקווים האדומים שלנו יכובדו. מתגובותיו של מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, הן חלק מהלוחמה הפסיכולוגית של אמריקה נגד אראן", אמר עלי אכבר ולאיתי, היועץ הראשי של המנהיג העליון חמינאי. 
"איראן לא מציעה להאריך את השיחות, אך גם אינה מתנגדת לכך. איראן מוכנה להמשיך במשא ומתן", הוסיף היועץ.

כזכור נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, איים אתמול כי הוא יחזיר בחזרה לוושינגטון את המשלחת האמריקאית לשיחות הגרעין בווינה, "אם המו"מ, שכבר הוארך מספר פעמים, לא יהפוך להיות מועיל". כך נאמר בהודעה שהוציא הבית הלבן. 
"האמת היא שאנו מאוד ברורים לגבי הציפיות שלנו מההסכם הסופי, וזה הופך ללא סביר את האפשרות שהשיחות יארכו עוד שבועות רבים", נאמר בהודעה. "אבל, לא הייתי ממהר להסיק מקנות לגבי התוצאה הסופית", הוסיף דובר הבית הלבן ג'ף ארנסט.  
שלשום אמר אובמה כי הסיכויים להגיע להסכם גרעיני עם איראן "עומדים על פחות מ-50-50". אובמה ניסה להרגיע את הסנאטורים הדמוקרטים כשאמר כי הוא לא יקבל עסקה רעה, זאת לדברי סנטור אמריקאי שהשתתף בכינוס בבית הלבן.
בתחילת השבוע, קרי אמר כי "ישנה התקדמות משמעותית לעבר הסכם גרעין בין איראן לארצות הברית. עם זאת, עדיין יש מספר נושאים חשובים שטרם נפתרו וקרי איים כי וושינגטון תעזוב את השיחות אם תיאלץ".