המשלחת האמריקאית לשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות בוינה, תדרכה את ישראל לגבי המתרחש בשיחות, כך אמר בכיר בממשל האמריקאי לג'רוזלם פוסט במהלך סוף השבוע. 

תת-מזכירת המדינה האמריקאית וונדי שרמן, שמכהנת כראש צוות המשא ומתן האמריקאי עם איראן מטעם הנשיא ברק אובמה, שוחחה ביום חמישי האחרון עם היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן. 
השיחות, שנכנסו לשבוע השלישי ברציפות, הוארכו פעם נוספת ביום חמישי בערב בשלושה ימים נוספים, עד ליום שני הקרוב. זאת לאחר מאמצים קדחתניים להגיע להסכם עד לאותו ערב. באותו זמן, אמר מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי כי סוגיות משמעותיות עדיין נותרו במחלוקת, אבל יום לאחר מכן, ביום שישי, אמר קרי כי כמה מן הסוגיות הללו כבר נפתרו. 


אתמול, שעות בודדות לאחר שהוארכו השיחות בין המעצמות לאיראן, נמסר מהבית הלבן כי ארצות הברית ושותפותיה "מעולם לא היו קרובות יותר" להסכם אודות תוכנית הגרעין של טהרן. 

בהודעה של גורם בכיר במשרד החוץ האמריקאי שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס, נאמר כי הדחייה נעשתה "כדי לאפשר זמן נוסף לניהול המו"מ". 

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, קרא לאחר מכן להסרת כל הסנקציות נגד איראן בהקדם, במידה וייחתם הסכם אודות תוכנית הגרעין של טהרן. "אנחנו מניחים שכל הסנקציות יוסרו נגד איראן, השאלה היא איזה סנקציות ומתי. אנו קוראים להסרה מקיפה בהקדם האפשרי," אמר פוטין בתדרוך בעיר הרוסית אופה. נשיא רוסיה הוסיף כי הוא מקווה כי המעצמות הגדולות יגיעו להסכם בקרוב.