זמן ההכרעה במשא ומתן בין איראן ושש המעצמות בווינה מתקרב, והלחץ גובר. שר החוץ האיראני מוחמד זריף אמר היום (ראשון) כי הסכם אפשרי במו"מ בין איראן והמעצמות לא יוכרז היום. "יש לנו עדיין עבודה לעשות, ושום הסכם לא יוכרז היום. גם לא תהיה שום הארכה לאחר מחר", אמר זריף לעיתונאים. 



  מוקדם יותר היום דווקא הביעו שני הצדדים, גם האמריקאים וגם האיראנים, אופטימיות ביחס לסיכויי ההגעה להסכם. "אני חושב שאנחנו מגיעים לכמה החלטות רציניות", אמר שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי לעיתונאים. "לכן אני יכול לומר שלמרות כמה סוגיות קשות במחלוקת, אני נותר מלא תקווה".


במקביל, אמר בכיר איראני לסוכנות רויטרס כי "הסכם גרעין יכול להיות בהישג יד היום". אך גם הוא ציין סוגיות שטרם נפתרו על ידי שרי החוץ של הצדדים. נציגת האיחוד האירופי פדריקה מוגריני צייצה בטוויטר: "נכנסנו לשעות הקריטיות של המשא ומתן".
 
גורם המעורה בשיחות אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "98 אחוזים מהטקסט של ההסכם גמור". לדבריו, שתיים או שלוש שאלות מפתח נותרו, בהן כמה זמן יימשך ההסכם, ומתי יוסרו הסנקציות, כמו אמברגו הנשק, שהוטלו על איראן. "עכשיו מחכים להחלטה פוליטית. אם החלטה כזו תתקבל, התהליך ינוע במהירות", הוסיף הגורם. 

נוסף על קרי, גם שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הביע אופטימיות זהירה ואמר כי הוא מקווה ששש המעצמות ואיראן נמצאות בישורת האחרונה של השיחות. "אני מקווה שסוף כל סוף נכנסנו לשלב האחרון של מרתון השיחות", אמר פביוס לעיתונאים עם שובו לווינה מפריז. פביוס ציין כי הוא ישתתף בפגישות שייערכו במהלך אחר הצהריים, וציין כי בין היתר תיערך פגישה עם ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו.