נשיא איראן, חסאן רוחאני, התייחס היום (שלישי) לחתימה על הסכם הגרעין בין מדינתו לבין המעצמות בוינה אמר כי לא מדובר בהסכם טוב, אך הושגה המטרה ששני הצדדים יצאו ברווח.
לדברי רוחאני זהו סמל לשינוי: "אנחנו בצומת קריטית בהיסטוריה של המהפכה. האשליות שהפיצו במערכת העולמית הפוליטית נגמרו. פרק חדש נפתח. פרק זה מבוסס על פתרון לבעיות הנושא הגרעיני של איראן, שהפך לעניין פוליטי. העניין הפך להפצת 'איראנופוביה', פחד נגד איראן, שמייצרת נשק להשמדה המונית. אבל מצד שני, אתם יכולים לראות שזה היה חשוב לנו כי רצינו לעסוק במחקר ובפיתוח. זה גם נוגע לגאווה הלאומית שלנו".
נשיא איראן הביע את שביעות רצונו מההסכם והוסיף כי "אלה שהטילו עלינו סנקציות, רצו ללחוץ עלינו. זה לא הצליח מעולם, אך זה השפיע על אורח חייהם של בני האדם. אני שמח שהיום, אחרי 23 חודשי משא ומתן, הצלחנו היום להגיע לנקודה חדשה". 

לדברי רוחאני הסנקציות פגעו בחיי העם האיראני, אך הסכמות יביאו לשיפור במצבם. "אני רוצה להדגיש שעל זה נבחרתי ועל זה הצלחתי לעמוד. יש לנו הסכם כולל. אנחנו חוזרים למצב של שיתוף פעולה עולמי. האיראנים היו תחת אינפלציה עד עכשיו, היינו צריכים לנהל את המשק בצורה זהירה. היתה ירידה בצמיחה של איראן, הצלחנו לדכא את האינפלציה באופן חלקי. הלכנו למשא ומתן עם שש המעצמות ועמדנו בצורה איתנה. השבח לאל, השנה הזאת, הנחישות הזאת הניבה תוצאות. השגנו את התוצאה הרצויה".
 
לדברי רוחאני, ארבע מטרות הנחו אותו במשא ומתן: "לשמור על הטכנולוגיה הגרעינית שרכשנו ושהפעילות הגרעינית תישאר בתוך איראן. המטרה השנייה - הסרת הסנקציות על איראן, המטרה השלישית - ביטול כל ההחלטות נגד איראן במועצת הביטחון והמטרה הרביעית - שתוכנית הגרעין האיראנית לא תהיה תחת הצל של סעיף 7 של אמנת האו"ם, שמדבר על סכנה לשלום העולם. השגנו את המטרות האלה שלנו".

"שמרנו על האינטרסים הלאומיים, הביטחוניים והפוליטיים"

רוחאני הסביר על התהליך וטען כי איראן שמרה על האינטרסים שלה. "כדי שנוכל לפתור את העניין הגרעיני הזה, היינו צריכים לנקוט את הצעדים השונים. היינו צריכים לעשות את ההסדרים הפוליטיים, להכשיר את דעת הקהל. לנהל משא ומתן זה גם להתמקח. זה לא שאתה קונה את הבקשות שלך. אנחנו עסקנו במשא ומתן, הגנו על האינטרסים הלאומיים שלנו. רצינו שזה לא יהיה שצד אחד מפסיד והשני מנצח. אם זה אחד מנצח ואחד מפסיד, זה לא הסכם טוב. צריך להגיע למצב ששני הצדדים מנצחים. הבהרנו זאת".
"כדי להגיע להישג, היה צורך בקונצנזוס. שמרנו על האינטרסים הלאומיים, הביטחוניים והפוליטיים. תודה לאל שאנחנו באווירה הדמוקרטית בחברתנו, הגענו לקונצנזוס", הוסיף רוחאני.
נשיא איראן כינה את ההסכם כהתגשמות תפילותיו של העם האיראני ואמר כי "זהו חודש הרמדאן, אנחנו רוצים קרבה לאללה, ממה ששמעתי עד עכשיו, אנשים בתפילותיהם בלילה הגדול להורדת הקוראן, פונים לאללה ומתפללים שהמשא ומתן הגרעיני יגיע להשלמה מוצלחת. אללה נענה לבקשת הרפובליקה האיראנית". רוחאני הוסיף כי "כמובן, חודש רמדאן, הוא חודש של ברכה, חודש של אמונה. היום אפשר לראות שהיום זה היום בו הושג ההסכם על המסמך בינינו לבין המעצמות".