"הסכם הגרעין עם איראן עלול להפוך את המזרח התיכון למקום מסוכן יותר", כך אומר גורם סעודי בעקבות סיום הדיון והחתימה בין המעצמות לבין איראן בווינה.



לדבריו, "ההסכם יתברר כגרוע ויאפשר לטהרן לזרוע הרס באזור. איראן גרמה לחוסר יציבות בכל המזרח התיכון באמצעות פעולותיה בעיראק, סוריה, לבנון ותימן", אמר. 

 
מדינות ערב, במיוחד סעודיה ושכנותיה, חוששות ממה שהן מכנות "התמנון האיראני" שכבר פועל במרץ רב באזור, נוכח התמיכה של טהרן בנשיא הסורי בשאר אסד, בחיזבאללה בלבנון, בחות'ים בתימן ובפלגים השיעים בעיראק.
 
במדינות ערב מאוכזבים מנשיא ארצות הברית ברק אובמה ויש כאלה שמאמינים כי הממשל האמריקאי לא רק שאינו יכול לעצור את הכוח העולה של הפרסים, אלא גם שוושינגטון רואה בטהרן כבת ברית חדשה, למרות "המוות לאמריקה" שנשמע ברחובות הבירה במהלך יום אל-קודס ביום שישי האחרון.
 
לא סתם חשפו בבחריין בתחילת החודש את "המזימה של משמרות המהפכה האיראנים לפגוע בביטחון הלאומי של מדינות המפרץ". בנוסף, נחשפה "מזימה" דומה בירדן לפיה האזרח העיראקי חאלד א-רביעי (49), החבר בכוח אל-קודס של משמרות המהפכה תיכנן פיגועי טרור בירדן, עם תפיסת כמות ענקית של חומר נפץ בג'ראש שבצפון הממלכה. כוח אל-קודס בפיקודו של קאסם סולימאני, מקבל את הפקודות הישר מהמנהיג הרוחני של איראן עלי חמינאי.


ואילו בשאר בעולם עושה רושם שמברכים על ההסכם. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הצדדים קיבלו החלטה קשה לטובת יציבות ושיתוף פעולה. לדבריו, ההסכם גם יתרום למאבק בטרור במזרח התיכון. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי ההסכם יאפשר מכירת נשק לטהרן, אך סייג: "אם הדבר יאושר על ידי מועצת הביטחון". דרום קוריאה גם כן בירכה על ההסכם ומסרה כי הוא יוחל גם על צפון קוריאה".
גם בבריטניה מברכים על ההסכם. דוברת של ראש הממשלה דיוויד קמרון אמרה כי "ההסכם הוא הזדמנות לרפובליקה האיסלאמית לגרום לכלכלה שלה לצמוח, אבל רק אם תציית להסכם במלואו". 

"נשיא צרפת אמר כי המעצמות חייבות להיות זהירות לגבי איך איראן מוציאה את הכסף שהשיגה בעקבות הסרת הסנקציות. בנוסף, הוא קרא לטהרן לסייע להביא לסיומו של העימות בסוריה.
נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר כי הוא בטוח שאיראן תגביר את תמיכתה בדמשק בעקבות ההסכם: "אנחנו בטוחים שהרפובליקה האיסלאמית תתמוך, ביתר שאת, במטרות הצודקות שלנו ותפעל למען שלום ויציבות באזור", אמר אסד במסר לנשיא איראן רוחאני.