הוילה המלכותית של בית המלוכה הסעודית משתרעת  בין מסילת הרכבת החופית והמים הצלולים של הים התיכון עלח פני עשרות קילומטרים של חופה של הריביירה הצרפתית בין העיירה אנטיב לעיר הגדולה מרסיי.


גורמים רשמיים אישרו השבוע כי המלך צפוי להגיע במהלך השבוע הקרוב והגישה לקילומטרים הרבים של חוף הסמוכים לאחוזה האדירה יהיו סגורים למבקרים, זאת בשל חסימה של מנהרה מתחת לפסי הרכבת, הגישה היחידה לחופים.

"הכניסה לחוף תהיה אסורה והאיסור יאכף על ידי שוטרים למשך כל שהותו של המלך"  בכיר מקומי בשם פיליפ קסטנט אמר לכתבים והוסיף כי משמר החופים יעצור כל מי שינסה להתקרב שלוש מאות מטרים מהחוף של אחוזת המלך. המונרך צפוי להגיע עם לא פחות מ-1000 אנשי צוות ומשרתים והם ישוכנו במלונות יוקרה הסמוכים לאחוזה.
 
תגובת הרוחצים המקומיים נעה בין אכזבה וכעס למשמע החדשות. "לנו אין שום חלק בתהליך קבלת ההחלטות" מתמרמר דייג מקומי בשם מוחמד. "מדובר בנקודת דיג נהדרת ואין להם זכות לחסום את כניסתנו". 


פאטימה, אחות מקומית שהגיע למקום עם בנותיה במטרה לשחות מתלוננת כי: "בין אם זו אצולה או סתם מיליארדריםף נראה שלאנשים הללו תמיד יש קדימות עלינו, האזרחים הפשוטים".

זעם נוסף עוררה ההחלטה לבנות מעלית גדולה עבור המלך שתגיע מהוילה ישירות אל החוף. הבנייה הצריכה שפיכת כמויות בטון גדולות על החוף והפיכתו לאתר בנייה למשך זמן רב.