תת מזכיר המדינה האמריקאי, וונדי שרמן, ששימשה כראש המשלחת האמריקאית בשיחות הגרעין, אמרה היום (רביעי) כי הממשל האמריקאי מוכן לדון בסיוע ביטחוני נוסף שיינתן לישראל בעקבות חתימת ההסכם עם איראן.
לדבריה נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מוכן לדון במה שהיא מכנה "הרחבה של הסיוע הביטחוני", ברגע שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יהיה מוכן לעשות זאת. 
כזכור לפני יומיים גורם ביטחוני בכיר בממשל האמריקאי אמר כי "אם ישראל תותקף ארה"ב תגן עליה. זו המשמעות של בעל ברית".

הגורם הבכיר הבהיר את המחויבות של ארה"ב לישראל והוסיף כי "אנחנו מזועזעים מכך שאיראן קראה להשמיד את ישראל לאחר חתימת ההסכם ואנחנו נעשה הכל להגן על ישראל".

"לא מדובר בחבילת פיצוי אלא בהמשך שיתוף פעולה"
הגורם הבטחוני התייחס לביקורו האחרון של מזכיר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר, בישראל בחודש שעבר ולכך שארה"ב וישראל מדברות על חבילת פיצוי לישראל בעקבות הסכם עם איראן.
הגורם הכחיש כי מדובר בפיצויים הנובעים מההסכם עם איראן: "לא מדובר בחבילת פיצוי אלא בהמשך שיתוף פעולה שהוחלט עליו עוד קמפ דייוויד. אנחנו מחוייבים לשמור על כוחה הצבאי של ישראל. אנחנו מוכרים נשק לישראל וגם שמים עין על עסקאות נשק באזור כדי שישראל תשמור על עליונותה. חושבים שהתחלנו שיחות על חבילת פיצוי עבור ישראל בגלל ההסכם עם איראן אבל אין שום פיצוי. הקשר בינינו עמוק והוא ממוקד ביטחון ולא פוליטיקה". 
הקונגרס צפוי לערוך את ההצבעה בנוגע להסכם עם איראן ב-17 בספטמבר, עם זאת הבטיח הבכיר כי הפיצוי הצבאי לא יושפע מהנעשה בקונגרס והוסיף כי "זה לא משנה אם השיחות בין ישראל לארה"ב יהיו עכשיו או בעוד חודשיים".