אם מישהו עדיין זלזל בקריאות הנשמעות ברחבי העולם להחרמת מוצרים ישראלים, כדאי לו לקרוא היטב את הסיפור הבא.

בעוד ארגונים פרו-פלסטיניים ברחבי העולם ממשיכים לעודד החרמת מוצרים ישראלים, מסתבר כי גם תעשיית היהלומים הישראלית נמצאת על הכוונת, כשפעילים באחד הארגונים המוכרים בניו יורק החליטו לדרוש מאחת הנשים החזקות והמוכרות ביותר בארה"ב לחדול מלענוד תכשיטים כחול לבן. הבעיה? אותה אישה, אופרה ווינפרי, סירבה אפילו לפגוש את אותם פעילים.
ווינפרי, אשר דורגה על ידי מגזין פורבס כאחת הנשים העשירות והחזקות בעולם ומחזיקה בהון בגובה 3 מיליארד דולר, ביססה את מעמדה כאישה החזקה של התקשורת האמריקאית בזכות תכנית האירוח המצליחה שהנחתה במשך שנים ארוכות. לאחר פרישתה בשנת 2011 המשיכה ווינפרי לנהל את תאגיד התקשורת שהקימה, לרבות מגזין O ("The Opra Magazine") שבבעלותה, אשר חגג בחודש מאי האחרון 15 שנים להקמתו.
בגיליון מיוחד לציון המאורע, הופיעה ווינפרי על שער הגיליון, וחדי העין ישימו לב כי היא ענדה תכשיטי יהלומים - כולם מבית חברת היהלומים "לבייב" בבעלות המיליארדר הישראלי לב לבייב, המחזיק בקבוצת "אפריקה ישראל". מבחינת פעילי ארגון "עדאללה", מדובר היה בסיבה טובה מספיק בכדי לגנות את ווינפרי - ולדרוש כי תכריז פומבית כי תפסיק לענוד את תכשיטיו של לבייב.

ביום שני האחרון הגיעו נציגי הארגון למשרדי מגזין O בניו יורק, בכדי להעביר לווינפרי עצומה חתומה על ידי 5,600 בני אדם, אשר קוראים לווינפרי "להרחיק עצמה באופן פומבי" מהחברה בבעלות לבייב. לדברי אנשי הארגון, החברה מעורבת ב"סדרה של פגיעה בזכויות אדם" - הן ביבשת אפריקה והן בשטחים. ארגון "עדאללה" נחשב לאחד הפעילים הבולטים בעידוד החרם על מוצרים ישראלים ברחבי העולם, ופעיליו בניו יורק פרסמו כבר הצהרות רבות הקוראות להחרמת מוצרים ישראלים. מבחינה ראשונית נראה כי זוהי הפעם הראשונה בה אנשי הארגון החליטו להתייחס ל"הפרות זכויות אדם" ביבשת אפריקה.
נציגי הארגון הגיעו, כאמור, למטה החברה בניו יורק בכדי להעביר לווינפרי את המכתב, אך גם בקשתם זו לא התקבלה. לאחר שהתבררה זהותם, מנהלי החברה סירבו להיפגש עמם - וסירבו גם לקבל מידם את המכתב המדובר.
ווינפרי נחשבת לאחת הפעילות הבולטות בתחום זכויות האדם ברחבי העולם, ואולי בשל כך סברו פעילי "עדאללה" כי יצליחו לגייס אותה לקמפיין בעד החרמת מוצרים ישראלים - תוך יצירת כותרות רבות בזכות הפופולריות האדירה לה היא זוכה בארה"ב. לצערם (ולשמחתנו) - ווינפרי הבהירה באופן חד משמעי כי היא לא תיתן את ידה למהלך. 

לעוד כתבות וחדשות כלכליות היכנסו לפורבס ישראל - המהדורה הישראלית של המגזין הכלכלי המוביל בעולם