במהלך העימות בין המועמדים הרפובליקאים לנשיאות ארה"ב, הציגה מנחת האירוע, מגישת פוקס ניוז מייגן קלי, לדונלד טראמפ סדרה של שאלות רציניות לגבי התבטאויותיו על נשים.



"כינית נשים שלא אהבת חזירות שמנות, כלבות, וחיות מטונפות", הטיחה קלי בטראמפ במהלך העימות. טראמפ השיב כי היחידה שהוא כינה בשמות הללו היא השחקנית רוזי  אודונל, והקהל צחק מהבדיחה. 



 שאלה שאלות קשות בעימות, קיבלה הערות סקסיסטיות בתגובה. מייגן קלי במהלך העימות הרפובליקאי. צילום: רויטרס 

בעוד ההערות של טראמפ על אודונל נתפסו כבדיחה, נראה כי טראמפ הגזים, אפילו בסטנדרטים שלו, בדברים שאמר בראיון טלפוני לרשת CNN, כשהפעם הוא התייחס למנחת העימות מייגן קלי. "היא מתחילה לשאול אותי כל מיני שאלות מגוחכות", אמר טראמפ, "אפשר היה לראות דם יוצא מהעיניים שלה, ומכל מיני חלקים אחרים שלה. לדעתי, היא הגזימה ממש". 
ההערה הזו של טראמפ, בדיחה די צולעת יש לומר, מתארת ורומזת על נשים כהיסטריות, וככאלו שמונעות  על ידי הורמונים ורגשות, והיתה ככל הנראה צעד אחד רחוק מדי עבור השמרנים. 
 
 אריקה אריקסון, כתבת ובלוגרית באתר השמרני "REDSTATE", החליטה לא להזמין את טראמפ לאירוע שהיא מארגנת, במחאה על הערתו הסקסיסטית. ההחלטה של אריקסון קיבלה חיזוק מסנטורית קרוליינה לינדזי גרהאם, שכינתה את הערתו של טראמפ "לא ראויה למשרה אליה הוא שואף". 
עם זאת, השערוריה שעורר טראמפ בקרב השמרנים נראית קצת מלאכותית, כיוון שהוא משמיע הערות דומות על נשים מזה שנים, וזה לא שאריקסון עצמה היא  פעילת זכויות נשים מובהקת, בלשון המעטה. בעבר כינתה אריקסון  את הסנאטורית הדמוקרטית  וונדי דייויס כ"בארבי שעברה הפלה".