כוננות מיוחדת של כוחות הביטחון הבריטיים, לאחר התרעות מאומתות לפיהן ג'יהאדיסטים בריטים מתכננים להתנקש במלכה אליזבת' ה-2 ביום השנה לסיום מלחמת העולם השנייה בסוף השבוע, כך מדווח היום (ראשון) בדיילי מייל.



על פי אתר העיתון, הסקוטלנד יארד וה-MI5 נמצאים במרוץ נגד השעון על מנת למנוע את ההתנקשות, שמאורגנת מסוריה על ידי בכירים במדינה האיסלאמית.


יחידות האבטחה של בית המלוכה ושל בכירים אחרים יודעו על הכוונה לבצע פיגוע, כמו גם משרד הפנים.



החשד הוא שהמחבלים מתכוונים לבצע פיגוע במהלך אירועי יום השנה ה-70 לניצחון בעלות הברית על יפן באמצעות מטען חבלה מאולתר, בדומה לזה ששימש לפיגוע במרתון בוסטון ב-2013, בו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו יותר מ-260.



גורמי ביטחון אמרו ל"דיילי מייל" שמדובר באיום מפורש נגד המלכה, מה שהביא לבחינה דחופה של סידורי הביטחון לאירועים.



המלכה אליזבת' צפויה להגיע יחד עם בעלה, הנסיך פיליפ, שלחם בזירה הפסיפית במלחמה, לכנסיית סט. מרטין בכיכר טרפלגאר. לאחר מכן יתקיימו אירועים נוספים, ולבסוף ייערך הטקס הממלכתי של הנחת הזרים בכנסיית וסטמינסטר.



גם הנסיך צ'ארלס, שהוזכר כמטרה אפשרית להתנקשות, צפוי להשתתף באירועים, כמו גם ראש הממשלה דיוויד קמרון, מכובדים נוספים ומעל 1,000 חיילים שלחמו במזרח הרחוק במלחמת העולם ה-2 ובני משפחותיהם.



יחד עם אלפי האזרחים הצפויים לפקוד את הרחובות בעת האירועים, כך שהחשש של משטרת בריטניה רק גובר.



מאות בריטים הצטרפו לשורות המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה מאז החלה לפעול במדינות אלו, אולם רבים נשארו בבריטניה ונקראו על ידי ראשי הארגון לבצע פיגועים בארצם.