הטרור מכה במזרח: פיצוץ קטלני התרחש היום (שני) בפיגוע בלב בירת תיאלנד, בנגקוק.  



בפיצוץ נהרגו  16  בני אדם , ארבעה מתוכם, על פי רשת רויטרס, הם זרים, בפיצוץ שהתרחש בסמוך למקדש הינדי בעיר. כמו כן דווח על  כ-81 בני אדם שנפצעו. אף ארגון לא לקח עד כה אחריות על הפעולה, שהתבררה כאירוע טרור למרות השערות ראשוניות. רוב התיירים ההרוגים הם מסין וטייוואן.




דם ברחוב בו אירע הפיגוע, היום בבנגקוק. צילום: רויטרס


בכיר בממשלת תאילנד הוסיף כי מטרת הפיגוע היא "להחריב את כלכלתה של תאילנד". שר ההגנה התאילנדי, אשר דיבר עם רשת "סקיי", הודה כי מדובר בפיגוע וכי הפצצה הוטמנה סמוך מאוד למקדש: "ללא ספק, היא כוונה לעבר תיירים", הוסיף.



הפיצוץ התרחש באחד הרובעים המרכזיים בעיר, מקדש ארוואן, שנמצא בצומת מרכזית בעיר, צומת ראטצ'אפרסונג. מדובר באתר פולחן של בני דת ההינדו אותו פוקדים אלפי מאמינים ותיירים מידי יום. הוא מוקף בשני מרכזי קניות גדולים הפופולריים מאוד בקרב תיירים.




זירת הפיגוע בתאילנד. צילום: רויטרס


על פי הדיווחים, במקום נפער מכתש גדול ונגרם נזק רב למבנים בסביבת זירת האירוע. משרד החוץ הודיע כי הוא נמצא בקשר שוטף עם שגרירות ישראל בבנגקוק לשם קבלת עדכונים: "השגרירות פועלת כעת במתכונת מיוחדת ותפעל כך במשך הלילה להזרמת עדכונים. לפי שעה, לא ידוע על נפגעים ישראלים. מדובר, ככל הנראה, באופנוע אשר התפוצץ בצומת".
 

ישראלי הנמצא בתאילנד אמר בשיחה למעריב אונליין: "יש כאן הרבה הרוגים, הפיצוץ היה בגשר ה'סיאם פראגון', מדובר בשני חשודים והמשטרה עדיין מחפשת אותם וסגרה את כל האזור". משרד החוץ הישראלי בודק האם היו ישראלים באירוע. איזור הפיצוץ, רג'פרסונג, נחשב למוקד אטרקטיבי מאוד ליד מרכז קניות גדול, אשר היה הומה אדם בשעות הערב.





כוחות המשטרה לאחר הפיגוע בבנגקוק. צילום: רויטרס

"כל מה שאנחנו יכולים להגיד כרגע הוא שהיה פיצוץ במרכז בנגקוק והיה מעורב בו מטען שהונח על אופנוע", כך אמר אק אנגסאנונד, מפקד המשטרה הלאומית התאילנדית לסוכנות הידיעות רויטרס.
 
עדי ראייה במקום דיווחו כי ראו חלקי גופות ליד אזור הפיגוע וחיילים שנכחו בזירת האירוע ביקשו מהעוברים ושבים להתרחק, לאחר שהזהירו כי הם בודקים אם פצצה נוספת נמצאת בזירה.

דובר מזכירות המדינה האמריקאית, ג'ון קירבי, אמר כי מוקדם מידי לקבוע אם מדובר במתקפת טרור וכי בנתיים לא פנתה ממשלת תאילנד לעזרתה של ארה"ב וכי לא נחשף בפני פרטי החקירה.