כוחות המחתרת הכורדית השמאלית, ה-PKK, הכריזו אתמול (שלישי) על שלטון אוטונומי במחוז דרסין הנמצא במזרח טורקיה, זאת פחות מחודש לאחר הודעת השלטונות במדינה כי המשא ומתן עם המחתרת קרס.



המחתרת הכורדית

בסרטון שפרסמו אנשי המחתרת נראים חמושי הארגון כשהם מאיישים מחסום דרכים ובודקים רכבים עוברים ושבים. "אנו לוחמי הגרילה, תחת הזכות להגנה עצמית לנו ולעמנו, הכרזנו על אוטונומיה דמוקרטית במחוז דרסין", אמר אחד הלוחמים הנראים בווידיאו.



כפרים ועיירות נוספים במזרח טורקיה, שרוב אוכלוסייתה היא כורדית, הכריזו על מנל עצמי בהם העיירה דוגובייזיט, הקרובה לגבול עם ארמניה, שם אחרי מספר שבוות של עוצר והפגנות הכריזו אנשי הרשות המקומית על אוטונומיה. 



תושבי העיירה ווארטו בצפון מרח טורקיה הכריזו אף הם על אוטונומיה, לאחר שלטענתם בעשירי באוגוסט אנסו ורצחו כוחות הביטחון הטורקים לוחמת של המחתרת תוך שהם גוררים את גופתה הערומה ברחובות.






בחודש שעבר קרס המו"מ בין מנהיגי ה-PKK לבין הממשל הטורקי, לאחר שפיגוע של ארגון דאעש בעיר הכורדית סורוק הביא לסדרת תקיפות על כוחות הביטחון הטורקיים.



אתמול לקחה המחתרת אחריות על תקיפה בה נהרגו 31 אנשי כוחות הביטחון הטורקים בעיר האקרי הנמצאת בסמוך לגבול הטורקי עם איראן. הממשלה הטורקית טענה כי רק חייל טורקי אחד נהרג בתקיפה.