רוסיה לא מבזבזת זמן ומתחילה לחמש את איראן.



"המעצמה הרוסית תספק את טילי ה-S300 לאיראן עוד השנה" אמר היום (רביעי) גורם בכיר במשרד החוץ במוסקבה. בכך תגדיל הרפובליקה האיסלאמית באופן משמעותי את האיום שלה.  



כשנשאל אם הקרמלין יספק לטהרן ארבע מערכות של טילים במקום שלוש, אמר הגורם: "מה שנכתב בחוזה, זה מה שיסופק". בעבר דווח כי איראן עשויה לקבל ארבע מערכות משודרגות במקום שלוש, כפי שנקבע בחוזה המקורי.



רוסיה ואיראן סיכמו על מכירת המערכת נגד מטוסים כבר ב-2007, אולם בעקבות הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון על איראן, החליט הקרמלין להשעות את המכירה, מה שגרם לאיראנים להגיש תביעת בוררות נגד הרוסים, שכעת הצדדים דנים במשיכתה.



אתמול אמר שר ההגנה של איראן, חוסיין דגאן, כי עד שבוע הבא תחתם העסקה בין רוסיה לאיראן וכי אין מה שימנע אותה. באפריל ביטל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את האיסור על מערכת הטילים נגד מטוסים בעקבות הבנות הגרעין שהושגו בין איראן למעצמות בלוזאן. 



בישראל חוששים מהעסקה ומתנגדים לה משום שהדבר עלול למנוע תקיפה אווירית של מתקני הגרעין. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר באפריל: "ישראל רואה בחומרה רבה את אספקת טילי S-300 מרוסיה לאיראן, וזאת בשעה שאיראן מגבירה את התוקפנות שלה באזור וסביב כל גבולותיה של מדינת ישראל. ישראל גם רואה בחומרה רבה את העובדה שאין שום אזכור לתוקפנות הזאת בהסכם הגרעין המתגבש בין המעצמות לאיראן. אין שום התניה להפסקת התוקפנות הזאת, אם בפתיחת ההסכם או כתנאי להסרת המגבלות".