קוריאה הדרומית ירתה עשרות פגזים לעבר קוריאה הצפונית היום (חמישי), לאחר שנורו יריות לעבר רמקול ששידר תעמולה דרום קוריאנית נגד המשטר בפיונגיאנג, מסר משרד ההגנה של קוריאה הדרומית.



ציוד איתור של צבא קוריאה הדרומית זיהה פגיעה מקוריאה הצפונית בשטח שנמצא כ-60 קילומטר בתוך הגבול, ליד בסיס צבאי. לא היו פצועים והרמקול אליו כוון הירי לא נפגע. תחילת האירוע ביום שבת כאשר קוריאה הצפונית דרשה מקוריאה הדרומית לעצור את שידורי התעמולה ששודרו ברמקול המדובר, או שהיא תיאלץ להתמודד עם פעולה צבאית. בדרום לא התייחסו לאזהרות והמשיכו בשידורי התעמולה.



עקב הירי, תושבי אזור הגבול התבקשו להתפנות מבתיהם ומשרד הנשיאות הדרום קוריאני יכנס ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי, מסר בכיר בממשלה. משרד הביטחון הדרום קוריאני מסר כי: "הצבא הגביר את המעקב אחר התנועות הצבאיות של קוריאה הצפונית". בנוסף העלה הצבא הדרום קוריאני את רמת הסיכון לגבוהה ביותר.



חילופי האש היו הראשונים בין שתי הקוריאות מאז אוקטובר האחרון, אז חיילים מהצפון התקרבו לגבול הצבאי ולא נסוגו מהאזור גם אחרי שנורו לעברם יריות אזהרה. בסופו של דבר האירוע שנמשך כעשר דקות הסתיים ללא נפגעים.



המתח בין שתי הקוריאות עלה מאז תחילת החודש כאשר מוקשים התפוצצו באזור הדרום ונפצעו שני חיילים. בסיאול האשימו את הצפון בהנחת המוקשים, דבר שבפיונגיאנג הכחישו.