בחירות בזק ביוון: ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס הכריז הערב (חמישי) על התפטרותו ועל הקדמת הבחירות במדינתו, זאת סביב המחלוקת הקשה עם האיחוד האירופי בנוגע לחילוץ יוון ממשברה הכלכלי.



כלי התקשורת במדינה דיווחו כבר משעות אחר הצהריים, כי ראש הממשלה היווני יודיע בהמשך היום על פיזור הפרלמנט והקדמת הבחירות. בהודעה שמסר הערב ציפראס הוא אמר כי הבחירות יוקדמו ל-20 בפסטמבר הקרוב. 



החלטתו של ציפראס נועדה על מנת להבטיח את אישור הסכם החילוץ של המדינה, למנוע מרד במפלגת השלטון ולהבטיח את תמיכת הפרלמנט בהסכם החילוץ הנוכחי.


ההחלטה על הקדמת הבחירות, נשענת על כך שבשבוע האחרון המחאה על ההסכם אליו הגיעה הממשלה עם האיחוד האירופי, הלכה והחריפה. התבטאויותיו של שר האנרגיה היווני היו קשות והוא הצהיר גם כן בפומבי כי על המדינה לגשת בהקדם לבחירות. סביר להניח כי החלטתו של ראש הממשלה היווני נעשתה על מנת למנוע את הדחתו.

רק בחודש שעבר הממשלה היוונית הגיעה להסכם עם הסדר חובה עם מדינות גוש האירו. בזמן שהפרלמנט היווני אישר את הצעת הממשלה להסדר החוב של יוון עם מדינות גוש האירו, היו כמה מחברי מפלגתו של ציפראס שהתנגדו להצעה. חלק מהרפורמות בתוכנית החדשה הוגדרו על ידי בכירי הממשל כמחמירות יותר מאלו שדחו היוונים במשאל העם בתחילת חודש יולי. החבילות עברו, אם כן, בזכות תמיכת האופוזיציה.