המניעים לרצח מתחילים להתבהר: וסטר לי פלנגן, החשוד ברצח שני העיתונאים בווירג'יניה אמש, הוא מגיש ותיק עם היסטוריה של תלונות במקום העבודה, שבעבר תבע תחנה פלורידה בטענת אפליה, על רקע גזעי.



בעוד הרשויות עדיין טוענות כי המניע עוד לא ודאי, נראה כי גזענות היא זו שהביאה את פלנגן למעשה הרצח, על פי הודעות שנכתבו בטוויטר המיוחסות ליורה ולפי פקס שנשלח לרשת החדשות ABC.



בטוויטר הוא האשים את אחד הקורבנות עימו עבד בתחנה, בכך שהעיר לו "הערות גזעניות". בפקס בן 23 עמודים, שנשלח שעתיים לאחר הרצח לחדשות ABC, הוא כתב כי נקודת המפנה שלו בחיים הייתה אירוע הירי ממניעים גזעניים שארעה בכנסייה שחורה בצ'רלסטון, דרום קרוליינה, בחודש יוני ובו נהרגו תשעה אנשים.



הפקס אותו שלח נחתם בשם הבדוי "ברייס וויליאמס": "אוקיי, אז השאלה הגדולה היא למה?", הוא כתב. "ובכן, אחרי שאספתי מעל 100 עמודים המתעדים את הפגיעה בחיי, שאלתי את עצמי, 'למה לא?' לעזאזל, אני מופתע שלא עשיתי את זה עד עכשיו".



פלנגן כתב על העבר שלו, כולל על כך שגדל בצפון קליפורניה וטען שעבד בליווי גברים, בנוסף לעבודתו בתחנת החדשות. הוא התעמק בחייו האישיים, לרבות היותו אדם שחור הומו.



פלנגן הביע את הערצתו לסונג-הוי צ'ו, שהרג 32 בני אדם באוניברסיטת וירג'יניה טק בשנת 2007 וכן הושפע עמוקות כאמור, מהרצח בכנסייה בצ'רלסטון, לאחריו הוא כתב כי הוא שכר אקדח ו"על הכדורים שלו נכתבו ראשי התיבות של הקורבנות" ומטרתו הייתה לפתוח ב"מלחמת גזע".



פלנגן טען שסבל מאפליה גזעית, הטרדה מינית ובריונות בעבודה. הוא תאר את עצמו כ"חבית חומר נפץ אנושית".



לאחר הרצח העלה פלנגן לרשת סרטון המתעד את המעשה מזווית הראיה שלו. על פי הסרטון, נראה פלנגן כשהוא עמוד מאחורי הצלם אדם וורד, וקרוב מאוד לכתבת אליסון פרקר, בעת שהיא מראיינת אשה בשידור חי לתכנית הבוקר של רשת WDBJ7.



בעבר הוא תבע תחנת טלוויזיה בטלהאסי - תחנת פלורידה, WTWC, בגין תלונות דומות בבית המשפט הפדרלי. בתביעה נכתב כי אחד המפיקים קרא לו "קוף" והוא האשים את אחד הבכירים בתחנה בכך שקרא לאנשים שחורים "עצלנים שלא מנצלים את הזדמנויות שמלגות בקולג' מאפשרות".



אחד מעמיתיו לעבודה בעבר בפלורידה, נזכר כי פלנגן היה "מוזר, אבל דבר לא הראה על התנהגות המצביעה על כך שהוא יהיה מסוגל לבצע פשע כזה אלים".



פלנגן הוא בוגר אוניברסיטת מדינת סן פרנסיסקו אשר סיים בשנת 1995 תואר ברדיו ובטלוויזיה.