ארה"ב מתקשה להתאושש מהרצח הכפול בשידור חי שאירע שלשום כשעובד ממורמר לשעבר של רשת טלוויזיה מקומית בווירג'יניה ירה למוות בכתבת ובצלם במהלך ראיון עם עובדת לשכת המסחר בעיר. העובדת נורתה בגבה ונפצעה באורח קשה. 
סמוך לבניין השייך לרשת הטלוויזיה WDBJ7 שבה עבדו הקורבנות - הכתבת אליסון פרקר (24) והצלם אדם וורד (27) - הונחו משעות הבוקר עשרות זרים ונרות נשמה לזכרם של השניים. עמיתיהם למקצוע הספידו אותם וסיפרו כי השניים "היו רק בתחילת הקריירה שלהם. לשניהם היו תוכניות גדולות לעתיד". אביה של אליסון אנדי פרקר התראיין לכלי התקשורת השונים וסיפר כי לבו שבור וכי אינו מפסיק "למרר בבכי". פרקר הוסיף: "עלינו לעשות משהו עם אנשים משוגעים שמשיגים לעצמם אקדחים".
בתוך כך, אתמול התגלו פרטים חדשים על מניעיו של הרוצח וסטר פלנגן (41), עובד לשעבר של הרשת שפוטר מעבודתו במקום לפני כשנתיים. על פי הדיווחים השונים, פלנגן, שהזדהה בשם ברייס וויליאמס, הסתכסך עם רבים מעמיתיו בתחנת הטלוויזיה, כולל עם הצלם אדם וורד, שאף התלונן עליו. לאחר שהנהלת הרשת הזהירה אותו כמה פעמים הוא פוטר לבסוף ואף "זכה" לליווי משטרתי אל מחוץ לבניין. 

ככל הנראה וורד אף תיעד את הרגע שבו הוצא הכתב המפוטר מהמקום כשבשלב מסוים התנפל עליו פלנגן והפיל את המצלמה שלו. אף שבין הרוצח והכתבת הצעירה פארקר לא תועדו עימותים כלשהם, על פי החשד הוא נטר טינה לצעירה המוכשרת, שהתקבלה לעבודה ברשת שפיטרה אותו. במניפסט בן 23 עמודים ששלח הרוצח לרשת ABC בניו יורק, זמן קצר לאחר שירה למוות בשני העיתונאים, טען כי במהלך הקריירה העיתונאית שלו הוא נאלץ להתמודד "עם אפליה על רקע היותו שחור והומו". 
בנושא אחר, הרוצח ג'יימס הולמס המכונה "הג'וקר" נידון שלשום ל־12 מאסרי עולם ולעוד 3,318 שנה בכלא בגין הטבח שביצע באולם הקולנוע אורורה בקולורדו לפני כשלוש שנים, שבמהלכו רצח 12 בני אדם ופצע כ־70 אחרים. השופט קרלוס סאמור מתח ביקורת חריפה במיוחד על הרוצח ואמר: "זה כמעט בלתי אפשרי להבין כיצד בן אנוש מסוגל לבצע מעשים שכאלו. לרוצח הזה לא מגיעה שום סימפתיה".