המושל הטרי של וירג'יניה, טרי מק'אוליף, הודיע היום (שישי) כי הוא מתחייב לקדם רפורמה להגבלת מכירת נשק, בעקבות הרצח של שני העיתונאים: אליסון פרקר הכתבת והצלם, אדם וורד השבוע, על ידי וסטר לי פלנגאן, עמיתם לשעבר.



ההתחייבות של מק'אוליף הדמוקרט, באה לאחר שפרטים נוספים פורסמו על ירי העיתונאים מתחנת רואנוק WDBJ7. במכוניתו של פלנגאן נמצאו תחמושת, מכתבים ובגדים. מק'אוליף דיבר עם אביה של פרקר והוא אמר שהוא יירתם לקמפיין פיקוח על נשק.



עוד אמר מק'אוליף כי הוא יחדש חקיקה שתחייב בדיקות רקע עבור מי שמעוניין לרכוש נשק. "יש רובים רבים מדי באמריקה וברור שיש רובים רבים מדי בידיים הלא נכונות", מק'אוליף אמר במסיבת עיתונאים. יש לציין כי מ'קאוליף עצמו מחזיק בשלושה רובים.



פלאנגן הרוצח, קנה באופן חוקי שני אקדחי גלוק, כולל אחד בו השתמש ברצח העיתונאים. הוא היה מסוגל לעבור בדיקת רקע למרות הבעיות הרגשיות שהיו לו.




העיתונאים שנרצחו. צילום: טוויטר


כזכור, אירוע הירי, התרחש בכיכר ברידג'ווטר במחוז פרנקלין בווירג'יניה. בעת שפרקר ראיינה אישה בשידור חי, נשמעו לפתע יריות ופרקר נשמעה צורחת מאימה. המצלמה, שהוחזקה על ידי וורד, נפלה על הרצפה לאחר שגם הוא נפגע מהירי. השידור נקטע במהרה ועבר לאולפן, שם נראתה המגישה בהלם בתחילה, אולם שמרה על קור רוח ואמרה כי לא ברור מה קרה שם ושהם יעדכנו בהמשך.



בתחילה התנהל מרדף אחר פלנגאן אך בהמשך הוא ירה בעצמו, הועבר לבית חולים ושם נקבע מותו.