נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, פנה הערב (שישי) לקהילה היהודית בצפון אמריקה ודיבר איתה על העסקה הגרעינית עם איראן בשידור חי, כאשר השידור היה בחסות משותפת של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וועידת נשיאים של ארגונים היהודים האמריקאים.

אובמה התייחס להסכם עם איראן ואמר כי צריך למנוע מאיראן להעביר טילים לחיזבאללה ולכן זה מצריך להגביר את שיתוף הפעולה. "אני מקווה שממשלת ישראל תרצה להצטרף לשיחה על הדרך שלנו להגברת ביטחון ישראל באזור".

עוד הוא אמר כי נערכים דיונים במשך חודשים עם ממשלת ישראל "כדי להשיב חזרה למסלול את יחסי העבודה המשותפים ולשדרג את שיתוף הפעולה הביטחוני. שיתוף הפעולה הזה יכול לכלול מערכות מתקדמות נגד טילים, מודיעין ומתקנים".

"אני מבין את החששות, אבל חשוב לזכור את הקשר בינינו. הקשר בין ארצות הברית וישראל לא מבוסס על פוליטיקה. הוא נובע מערכים משותפים ומאמונה בדמוקרטיה ונמשך דורות. כמו בכל משפחה יש לפעמים חוסר הסכמות ויש חילוקי דעות. במשך כל ההיסטוריה היו בין הממשלות אי הסכמות, אבל זה לא השפיע על המחויבות שלנו. גם בתקופות הכי קשות יש שיתוף ותיאום חסרי תקדים. כולנו פרו ישראלים. כולנו משפחה".

הנשיא גם התייחס לביקורו בדרום: "ראיתי מה קורה בשדרות ואם קרוביי היו נספים בשואה, גם אני הייתי שואל איך אפשר לעשות איתם עסקים, אני מבין את זה. כאפרו-אמריקני אני מבין שאנשים יכולים להיות מאוד אכזריים כלפי אנשים, אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו שלפעמים הביטחון הטוב ביותר הוא להגיע להסכמות עם האויב שלך".

בתחילת החודש, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השתתף באותו המשדר ופנה באופן ישיר אל יהודי ארצות הברית וביקש מהם לשכנע את הציבור האמריקאי להתנגד להסכם הגרעין עם איראן.

בנאומו, שעבר דרך האינטרנט, הופץ בבית הכנסת ובמרכזים הקהילתיים ברחבי המדינה, אמר נתניהו כי "ההסכם עם איראן, בניגוד לטענות הממשל, פותח שני נתיבים לפצצה - הוא יזרים מיליונים לטרור ויקרב למלחמה באזור".