כ-4,000 פליטים חצו החל משעות הבוקר (שבת) את הגבול בין הונגריה לאוסטריה, כך מוסרת משטרת אוסטריה. ההערכה היא שהמספר הזה יוכפל, אם לא יותר מכך, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס דובר משטרת מחוז בורגנלנד הלמוט מרבאן.



הממשלה האוסטרית הפעילה רכבת שיוצאת כל חצצי שעה לבירה וינה, זאת בנוסף על 20 אוטובוסים שנוסעים הלוך ושוב על מנת להסיע את הפליטים. 



הנהירה של מהמגרים מהונגריה החלה לאחר שאוסטריה וגרמניה הסכימו לקבל אותם לשטחם. הקנצלר האוסטריף ורנר פיימן, כתב בדף הפייסבוק שלו כי ההחלטה לקבל את המהגרים התקבלה לאור מצב החירום בגבול ההונגרי: "אוסטריה וגרמניה הסכימו להמשך המסע של הפליטים לתוך שטחן".



באוסטריה מתחו ביקורת על ממשלת הונגריה שלא נתנה לאהם להיכנס לשטחה ולהביא את המהגרים, אולא הביאה אותה באוטובוים עד לגבול, שם הורידה אותם בגשם השוטף. 



"הבעיה הכי גדולה שלנו היא שההונגרים מסרבים לתת לאוטובוסים שלנו להיכנס ולהביא את הפליטים", אמר האנס פטר דוסקוזיל, מפקד המשטרה במחוז בורגנלנד. לדבריו, ההמשלה בבודפשט עוצרת את האוטובוסים בצד ההונגרי וכולם צריכים לרדת וללכת בגשם.



בתוך כך, ראש ממשלת פינלנד, ג'והה סיפילה מציע את ביתו הפרטי לפליטים המבקשים מקלט. 

הבית, שנמצא בעיר קמפלה שמצפון המדינה, יוכל לאכלס פליטים החל מתחילת השנה, אמר סיפילה וקרא לפינים לגלות סולידריות עם הפליטים. 
לדבריו, תכניתהאיחוד האירופי לפזר את הפליטים במדינות השונות צריכה להיות על בסיס התנדבותי והוסיף כי הוא מקווה שפינלנד תוכל להוות דוגמא בנושא.