קנצל אוסטריה, ורנר פיימן, אמר היום (ראשון) כי הגיע הזמן לשלב צעדים יוצאי דופן שיאפשרו את תנועתם של אלפי המהגרים מהונגריה לאוסטריה ולגרמניה.

"תמיד אמרנו שמדובר במצב חירום, שבו יש לפעול במהירות ובאנושיות. סייענו עד כה ל-12 אלף בני אדם שהיו במצב קשה מאוד. כעת יש להפוך את פעולות החירום שננקטו לפעולות של שגרה במסגרת החוק", כך אמר קנצלר אוסטריה בהצהרה לאחר ששוחח עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל וראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן.

מוקדם יותר היום אמר האפיפיור פרנציסקוס כי הותיקן יקבל שתי משפחות של מהגרים וקרא לכנסיות לתת מקלט לפליטים.
 
האפיפיור הביע את הבטחתו ההומניטרית וקרא לאירופה להצטרף אליו. הצהרתו זכתה לתמיכה גדולה, כאשר הוא עצמו בן למהגרים איטלקים שהגיעו לארגנטינה.
 
"לנוכח הטרגדיה של עשרות אלפי פליטים שברחו ממלחמות, רעב ומוות והולכים לעבר התקווה. אנחנו קוראים לחלשים ולנטושים ולתת להם תקווה אמיתית", אמר האפיפיור. 
 

בתוך כך, אלפי פליטים הגיעו לגרמניה ביממה האחרונה לאחר שעברו מהונגריה דרך אוסטריה. לפי המשטרה האוסטרית, כ-6,800 פליטים חצו את הגבול בין הונגריה לאוסטריה וההערכה היא שהמספרים עוד ילכו ויגדלו. 



הנהירה של מהגרים מהונגריה החלה לאחר שאוסטריה וגרמניה הסכימו לקבל אותם לשטחן. הקנצלר האוסטרי, ורנר פיימן, כתב בדף הפייסבוק שלו כי ההחלטה לקבל את המהגרים התקבלה לאור מצב החירום בגבול ההונגרי: "אוסטריה וגרמניה הסכימו להמשך המסע של הפליטים לתוך שטחן".



באוסטריה מתחו ביקורת על ממשלת הונגריה שלא נתנה למהגרים להיכנס לשטחה, אלא הביאה אותם באוטובוסים עד לגבול, שם הורידה אותם בגשם השוטף. 



בתחנת הרכבת במינכן הפליטים הגיעו כשהם נסערים ונרגשים: "אנחנו אוהבים את גרמניה!", נשמעו צעקות של מהגרים רבים תוך כדי בכי. "האנשים כאן מתייחסים אלינו כל כך טוב, הם מתייחסים אלינו כמו בני אדם אמיתיים, לא כמו בסוריה", אמר מוחמד בן 32, כשעיניו מתמלאות דמעות. את הפליטים קיבלו מתנדבים שהחזיקו שלטים עליהם נכתב "ברוכים הבאים לגרמניה".




פליטים ברכבת למינכן. צילום: רויטרס