ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון התחייב הערב (שני) לקלוט 20,000 פליטים ממחנות בסוריה בחמש השנים הבאות.

זאת בתגובה למהומה הציבורית ההולכת וגוברת בממשלתו, הקוראת לסייע לנמלטים ממלחמת האזרחים בסוריה.
בהודעה שמסר בפרלמנט, אמר קמרון: "אנו מציעים כי בריטניה צריכה ליישב עד 20,000 פליטים סוריים. בכך, אנו נמשיך להראות לעולם שהמדינה הזאת היא מדינה של חמלה יוצאת דופן". 

הבטחתו של קמרון ניתנה על רקע הביקורת הגדולה שנשמעה בשבוע שעבר, לאחר שפעוט סורי נמצא כשהוא מת על חוף בטורקיה. התמונה של הפעוט, שהופצה ברחבי העולם, עוררה בקרב אזרחי בריטניה קריאות לפעולה בנושא, שהופנו לקמרון. 

"נעדיף לקלוט נוצרים"
בניגוד להודעתו של קמרון, מספר מדינות באיחוד האירופי אמרו כי יהיו מעדיפות לקלוט אזרחים נוצרים ולא מוסלמים. 
האחרונה שהתייחסה לנושא, היא קפריסין, שהודיעה כי תקלוט למעלה מ-300 מהגרים שנמלטו מההפיכות במזרח התיכון, אך הדגישה כי היא מעדיפה שהם יהיו נוצרים ולא מוסלמים. 
סוקרטיס חסיקוס, שר הפנים של קפריסין שאחראי גם למדיניות ההגירה, אמר כי "אנו מבקשים כי הפליטים שיגיעו אלינו יהיו נוצרים אורתודוקסיים". הוא הדגיש: "זה לא עניין של להיות בלתי אנושי או לא. כשאנו נקראים לעזרה אנו מסייעים, אבל אם להיות כנים, כן, זה מה שאנחנו מעדיפים." 
כמו כן הוסיף חסיקוס כי יהיה הרבה יותר קל לנוצרים להסתגל לחיים בקפריסין. גם סלובקיה וצ'כיה אמרו כי הן היו מעדיפות לקבל אליהן מהגרים נוצרים. 
מקור באיחוד האירופי אמר במהלך היום כי הרשות המבצעת של האיחוד האירופי גיבשה קבוצה חדשה של מכסות הגירה, וכי מדינות החברות באיחוד יקבלו אליהן כ-160,000 מבקשי מקלט.

"הם לא פליטים"

מוקדם יותר במהלך הבוקר, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, עורר סערה כשאמר כי המהגרים שנוהרים לאירופה "אינם פליטים". הוא הוסיף כי לא מדובר בעניין של בקשת ביטחון פיזי, וכי יש להתייחס אליהם כאל מי שרוצה לחיות "חיים גרמניים".
 
כמו כן הוסיף אורבן, כי האיחוד האירופי צריך לשקול מתן תמיכה כספית למדינות כמו טורקיה, אשר קרובה לאזור העימות, על מנת שמהגרים יישארו שם ולא יעברו למקומות אחרים. 
 
רובם המכריע של המהגרים שהגיעו להונגריה, שואפים לנסוע לגרמניה ולמדינות מבוססות נוספות במערב אירופה. גורם רשמי במדינה אמר כי בשעות אחר הצהריים גרמניה צפויה לקלוט כ-2,500 פליטים נוספים, לאחר שבסוף-השבוע נקלטו למעלה מ-20 אלף מבקשי מקלט.