נראה כי משבר המהגרים רק מחריף וממשיך לטלטל את אירופה בכלל ואת הונגריה בפרט.  



היום (שני) פרצו מהומות בצדו ההונגרי של גבול סרביה-הונגריה כשמהגרים ניסו להימלט ממחנה איסוף בכפר רוזקה. שוטרים שאבטחו את המחנה ריססו בגז מדמיע את המהגרים כדי למנוע מהם לברוח. בתגובה, הודיע שר ההגנה ההונגרי על התפטרותו.

המהגרים, שלוו על ידי השוטרים למחנה מעבר, הגיעו לכביש הראשי שמוביל לבודפשט, שם החלו ללכת נגד כיוון התנועה לעבר הבירה ההונגרית, ורבים מהם אף הצליחו. עד ראייה אמר לרויטרס שהמשטרה לא הצליחה לעצור אותה ושכמה מהגרים התעמתו עם השוטרים.

רה"מ  בריטניה: "מתחייב לקלוט 20,000 פליטים סורים" 

היום התחייב ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון לקלוט 20,000 פליטים ממחנות בסוריה בחמש השנים הבאות. זאת בתגובה למהומה הציבורית ההולכת וגוברת בממשלתו, הקוראת לסייע לנמלטים ממלחמת האזרחים בסוריה.

בהודעה שמסר בפרלמנט, אמר קמרון: "אנו מציעים כי בריטניה צריכה ליישב עד 20,000 פליטים סוריים. בכך, אנו נמשיך להראות לעולם שהמדינה הזאת היא מדינה של חמלה יוצאת דופן". 
 
הבטחתו של קמרון ניתנה על רקע הביקורת הגדולה שנשמעה בשבוע שעבר, לאחר שפעוט סורי נמצא כשהוא מת על חוף בטורקיה. התמונה של הפעוט, שהופצה ברחבי העולם, עוררה בקרב אזרחי בריטניה קריאות לפעולה בנושא, שהופנו לקמרון. 

"נעדיף לקלוט נוצרים"
 
בניגוד להודעתו של קמרון, מספר מדינות באיחוד האירופי אמרו כי יהיו מעדיפות לקלוט אזרחים נוצרים ולא מוסלמים. 
 
האחרונה שהתייחסה לנושא, היא קפריסין, שהודיעה כי תקלוט למעלה מ-300 מהגרים שנמלטו מההפיכות במזרח התיכון, אך הדגישה כי היא מעדיפה שהם יהיו נוצרים ולא מוסלמים. 
 
סוקרטיס חסיקוס, שר הפנים של קפריסין שאחראי גם למדיניות ההגירה, אמר כי "אנו מבקשים כי הפליטים שיגיעו אלינו יהיו נוצרים אורתודוקסיים". הוא הדגיש: "זה לא עניין של להיות בלתי אנושי או לא. כשאנו נקראים לעזרה אנו מסייעים, אבל אם להיות כנים, כן, זה מה שאנחנו מעדיפים." 
 
כמו כן הוסיף חסיקוס כי יהיה הרבה יותר קל לנוצרים להסתגל לחיים בקפריסין. גם סלובקיה וצ'כיה אמרו כי הן היו מעדיפות לקבל אליהן מהגרים נוצרים. 
 
מקור באיחוד האירופי אמר במהלך היום כי הרשות המבצעת של האיחוד האירופי גיבשה קבוצה חדשה של מכסות הגירה, וכי מדינות החברות באיחוד יקבלו אליהן כ-160,000 מבקשי מקלט.