גרמניה תוכל לקלוט כ-500,000 מהגרי עבודה בכל שנה, במשך "כמה שנים", כך אמר היום (שלישי) סגן הקנצלרית סיגמאר גבריאל. זאת, לאחר שהלילה התעמתו כוחות משטרה ומהגרי עבודה באי היווני לסבוס, ואלפי אנשים התאספו בגבול בין יוון ומקדוניה. 
"אני מאמין שאנו יכולים בהחלט להתמודד עם משהו בסדר הגודל של חצי מיליון מהגרים בשנה למשך כמה שנים", אמר סגן הקנצלרית לרשת הטלוויזיה הציבורית בגרמניה. "אין לי ספק בכך, אולי אפילו נוכל לקבל יותר", הוסיף.  גרמניה מצפה לקבל 800,000 מבקשי מקלט השנה, פי ארבעה מאשר בשנת 2014. 
גבריאל גם הדגיש כי מדינות אירופיות נוספות יהיו חייבות לקבל גם "חלק הוגן" מהפליטים, זאת בזמן שפליטים רבים נוספים ממשיכים לברוח ממלחמות ועוני במזרח התיכון ועושים דרכם לאירופה. 

 פליטים עולים לרכבת במינכן. צילום: רויטרס 

בשעה שהאיחוד האירופי מתמודד עם זרם הפליטים, רבים מהם סורים שברחו ממלחמת האזרחים במדינה, הזהיר נשיא האיחוד האירופי דונלד טסק, כי "יציאת הפליטים" יכולה להימשך שנים. 

"בעיה שתימשך שנים" 
"גל ההגירה הוא לא אירוע חד פעמי אלא תחילתו של "אקסודוס" אמיתי, שרק מדגיש כי ניאלץ להתמודד עם הבעיה למשך שנים רבות נוספות", הוא הזהיר.

היום פרסמה סוכנות האו"ם לפליטים מסמך ממנו עולה כי 400 אלף בני אדם צפויים לחצות בשנת 2015 את הים התיכון כדי למצוא מקלט. עד כה הגיעו לאירופה יותר מ-366 אלף בני אדם. ב-2016, נמסר מהסוכנות, עלול המספר להאמיר ל-450 אלף. 

 

 בלסבוס, בו תקועים עשרות אלפי פליטים,  התעמתו הלילה אנשי משמר החופים של יוון והמשטרה חמושים באלות, עם 2,500 מהגרים בנמל המרכזי של האי.

אתמול פרצו מהומות בצדו ההונגרי של גבול סרביה-הונגריה כשמהגרים ניסו להימלט ממחנה איסוף בכפר רוזקה. שוטרים שאבטחו את המחנה ריססו בגז מדמיע את המהגרים כדי למנוע מהם לברוח. בתגובה, הודיע שר ההגנה ההונגרי על התפטרותו.


שוטרים מרססים גז מדמיע על פליטים אתמול בהונגריה. צילום: רויטרס  

המהגרים, שלוו על ידי השוטרים למחנה מעבר, הגיעו לכביש הראשי שמוביל לבודפשט, שם החלו ללכת נגד כיוון התנועה לעבר הבירה ההונגרית, ורבים מהם אף הצליחו. עד ראייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שהמשטרה לא הצליחה לעצור אותה ושכמה מהגרים התעמתו עם השוטרים.

רה"מ  בריטניה: "מתחייב לקלוט 20,000 פליטים סורים" 

אתמול התחייב ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון לקלוט 20,000 פליטים ממחנות בסוריה בחמש השנים הבאות. זאת בתגובה למהומה הציבורית ההולכת וגוברת בממשלתו, הקוראת לסייע לנמלטים ממלחמת האזרחים בסוריה.

בהודעה שמסר בפרלמנט, אמר קמרון: "אנו מציעים כי בריטניה צריכה ליישב עד 20,000 פליטים סוריים. בכך, אנו נמשיך להראות לעולם שהמדינה הזאת היא מדינה של חמלה יוצאת דופן". 
 
הבטחתו של קמרון ניתנה על רקע הביקורת הגדולה שנשמעה בשבוע שעבר, לאחר שפעוט סורי נמצא כשהוא מת על חוף בטורקיה. התמונה של הפעוט, שהופצה ברחבי העולם, עוררה בקרב אזרחי בריטניה קריאות לפעולה בנושא, שהופנו לקמרון.