ניסיון אחרון למנוע את הסכם הגרעין עם איראן: רפובליקנים בקונגרס טוענים שהממשל לא הגיש את כל המסמכים הדרושים כדי שהקונגרס יוכל לבחון אותם.



כתוצאה מכך, טוענים מספר חברי הקונגרס, תקופת 60 הימים שנקבעה לבחינת ההסכם, על פי החוק שאושר מוקדם יותר השנה, טרם החלה.



על פי החוק, המסמכים שמוגשים לקונגרס חייבים לכלול "כל הסכם שנעשה בין איראן לבין צדדים שלישיים, וכל חומר הקשור לנושא, כולל נספחים, הסכמים צדדיים, חומרים משלימים והסכמים קשורים".



הרפובליקנים מקווים לדחות את ההצבעה על בסיס הוראה זאת, בטענה שהסכמים סודיים בין ארצות הברית לבין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ואיראן, עליהם מסתמך ההסכם, נחשבים ל"הסכמים צדדיים" בין איראן לצדדים שלישיים.



הרעיון לדחות את ההצבעה הועלה לראשונה על ידי חבר בית הנבחרים פיטר רוסקאם, וכעת יש לו תמיכה בקרב הרפובליקנים. הסנאטור טד קרוז, המתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, אמר שממשל אובמה לא עמד בתנאי החוק ושלהמשיך עם העסקה יהיה הפרה של החוק.



רוסקאם ועמיתו מייק פומפאו הציעו חוק הקובע כי הממשל טרם עמד בהתחייבות שלקח על עצמו בהתאם לחוק. הם גם הציעו חוק שימנע מהנשיא להסיר את הסנקציות על איראן באמצעות צו נשיאותי.



המהלך גורם למחלוקת בתוך המפלגה הרפובליקנית. הסנאטור בוב קורקר, שכתב את החוק שמאפשר בחינה של ההסכם, אמר כי לא ברור לאן הוא מוביל. קורקר רוצה להמשיך במסלול שנקבע ולהעמיד את ההסכם להצבעה ב-17 בספטמבר, אז חולפים 60 הימים.



מהבית הלבן נמסר בתגובה, שההסכמים המדוברים אינם נחשבים צדדיים, אלא עסקה בין גוף של האו"ם לבין מדינה חברה. 
"הטקסט של ההסכם מציב סדרה של צעדים ואבני דרך שיישומם יוביל לאימוצו וליישומו", אמר דובר המעוצה לביטחון לאומי, נד פרייס, "הממשל מתכוון לעמוד במחויבויות שלקח על עצמו".