צבא פקיסטן הרג שמונה חמושים של הטאליבן היום (שישי) כשהם ניסו לתקוף את אחד מבסיסי חיל האוויר במדינה.



במהלך התקיפה, החמושים פתחו באש על המאבטחים בעמדת השמירה בכניסה לבסיס, הנמצא בעיר פשוואר בצפון-מערב פקיסטן. הם השתמשו בחומרי נפץ, מרגמות ורובי סער. שמונה מהתוקפים הטליבאנים נהרגו ועשרה חיילים נפצעו.



דובר הצבא אמר, כי זו ההתקפה הגדולה הראשונה במתקן צבאי מזה כמה שבועות. גורמים רשמיים מסרו כי "כל המחבלים לבשו חגורות נפץ והיו חמושים ברימוני יד, מרגמות, ורובים".



עוד נמסר כי התגובה של החיילים הייתה מהירה והם מיד הרגו שישה חמושים לפני שהצליחו לחדור לבסיס. למקום הוזעקו אמבולנסים שפינו את החיילים הפצועים.



ארגון הטאליבן לקח אחריות


דובר הטליבאן, מוחמד ח'ראסאני, נטל אחריות לפיגוע בשם הקבוצה המיליטנטית. "אנחנו גאים לשאת את האחריות לפיגוע בבסיס חיל האוויר הפקיסטני. בסיס זה משמש להפציץ אותנו על ידי מטוסי הקרב".



תמונות ששודרו בטלוויזיה המקומית הראו מסוקים המרחפים מעל הבסיס בזמן שהמשטרה והאמבולנסים התאספו מחוץ לו. התושבים ביישובים הסמוכים אמרו כי ניתן היה לשמוע פיצוצים וירי.



מספר הפיגועים בפקיסטן צנח השנה בכ-70 אחוזים, בשל שילוב של מתקפה צבאית נגד בסיסי הטליבאן לאורך הגבול עם אפגניסטן ויוזמות של הממשל כדי להתמודד עם הארגונים המיליטנטים.



למרות שמספר התקיפות ירד, בחודש שעבר בוצע פיגוע התאבדות שהביא למותו של שר מחוז פונג'אב ול-15 הרוגים נוספים.