ארגון המדינה האסלאמית מתכנן "צונאמי גרעיני" כדי להרוג מאות מיליונים ולמחוק אותם מעל פני האדמה בשואה הדתית הגדולה ביותר שהעולם ידע, כך טוען עיתונאי גרמני שקיבל הצצה נדירה אל מעמקי הארגון הרצחני.

יורגן טודנהופר, בן 75, שימש עד לפני 15 שנה כחבר פרלמנט במפלגה הנוצרית-דמוקרטית של הקנצלרית אנגלה מרקל. הוא החליט לשנות כיוון והפך לעיתונאי שמסקר זירות מלחמה.

הוא ככל הידוע העיתונאי היחיד שהורשה להיכנס לתוך שורות דאעש ויצא בחיים.

טודנהופר "בילה" עשרה ימים מחרידים עם המדינה האיסלאמית בחזית המלחמה, תוך כדי שהכדורים שורקים מעל ראשו. במהלך הזמן הזה לווה על ידי לא אחר מאשר עורף הראשים ג'ון הג'יהאדיסט, שידוע גם בשם מוחמד אמווזי.

המסקנות של טודנהופר, המפורטות בספר בשם "בתוך דאעש - עשרה ימים במדינה האיסלאמית", לא פחות ממצמררות. לדעתו המערב לא יכול להביס צבאית את דאעש, ש"מתכנן להרוג כמה מאות מיליוני בני אדם".  

הוא טוען שלח'ליפות יש שאיפות גדולות להשיג נשק אטומי, ולבצע  "צונאמי גרעיני שיביא לטיהוד הדתי הגדול בהיסטוריה". 

מבקריו של טודנהופר טוענים מאידך, כי הסיבה היחידה בגינה הותר לו להתקרב לדאעש, היא המוניטין שלו כמבקר קולני של המדיניות האמריקאית בעיראק ובאפגניסטן.  עיתונאי מספרכי במהלך המסע "משפחתי לא שמעה ממני במשך שבוע, זה היה קשה מאוד". 

"הם יותר חזקים ממה שחושבים", אומר טודנהופר. "הם שולטים בשטח שגדול יותר משטח בריטניה כולה ובכל יום מגיעים עוד מאות לוחמים מכל העולם כדי להצטרף למדינה האיסלאמית. את מוסול למשל הם כבשו עם פחות מ-400 לוחמים". 

הוא סיפר כי המסע שלו הגיע לאחר משא ומתן ממושך עם "המנהיגות של הח'ליפות, דרך הסקייפ, במשך כמה חודשים, שם גובשו סידורי הביטחון".