נשיא איראן חסן רוחאני ניצל את נאומו היום (שבת) בעצרת האו"ם בניו יורק על מנת לדרוש חקירה בעניין האסון שבו נהרגו יותר מ-700 בני אדם באתר העלייה לרגל, החאג' שבסעודיה.

העובדה שרוחאני העלה את הנושא בכינוס האומות המאוחדות על מנת להביע את זעמו על הטרגדיה היא סימן להתגברות המתחים בין היריבות, איראן וסעודיה, שרואות עצמן כמנהיגות העולם המוסלמי.
בנאומו מול נציגי 193 המדינות החברות באו"ם, הדגיש רוחאני את הצורך בחקירת "הסיבות לתקרית הזו ותקריות דומות שאירעו השנה בחאג'", אמר נשיא איראן ותיאר את האסון כ"קורע לב".

על פי הדיווחים האחרונים, 131 איראנים מתו בתקרית שבה נמחצו למוות מעל ל-700 בני אדם ועל כך הביעו בטהרן את זעמם. בסעודיה רמזו בתגובה כי המתפללים התעלמו מהשילוט במקום והטילו עליהם חלק מהאשמה במקרה אך החליטה על פתיחה בחקירת המקרה בו נפצעו כמעט כאלף בני אדם.
רוחאני אמר כי יכול להיות שהטרגדיה נגרמה כתוצאה מהעברת כוחות סעודים לתימן על מנת להילחם במורדים הח'ותים המגובים על ידי איראן.

כמו כן, מניין ההרוגים שנמחצו למוות סמוך לאתר הקדוש למוסלמים, החאג' שבמכה, עלה ל-769. כך נמסר משר הבריאות של סעודיה. 
"המספרים המעודכנים לשעה זו חושפים כי ישנם 769 הרוגים. זו עלייה של 52 בני אדם מהמספרים הקודמים שפורסמו", אמר שר הבריאות במסיבת עיתונאים, "זאת בשל רבים שמתו בבתי החולים מפצעיהם", אמר והוסיף כי עדיין ישנם 934 פצועים מהאירוע.