חשבנו כבר שהוא אמר הכל, על פחות או יותר כל דבר, אבל הלילה (חמישי), גילינו כי כששיערנו שדונלד טראמפ לא יכול להפתיע יותר, הוא עוקף אותנו בסיבוב ונועץ שיניים בקבוצה נוספת כשהפעם מדובר בפליטים הסורים.



טראמפ, המועמד לנשיאות ארצות הברית מהמפלגה הרפובליקנית, אמר בכנס של תומכיו, כי אם הוא יבחר לנשיאות, הוא ישלח את כל הפליטים הסורים חזרה לביתם.



המיליארדר אמר בעצרת בניו המפשייר: "אם אני מנצח, הם הולכים אחורה". אמירה זו מסמנת היפוך במדיניות שלו לאחר שבתחילת החודש, הוא אמר בראיון לרשת החדשות האמריקאית "פוקס ניוז" שעל ארצות הברית לקלוט פליטים נוספים.



משבר ההגירה אוחז בחלקים רבים באירופה וארצות הברית התחייבה לסייע ולקלוט עשרת אלפים פליטים מסוריה בשנה הבאה כדי להוריד את העומס מאירופה.



המהגרים יכולים להיות קשורים לדאעש


בשנת 2015 חצי מיליון אנשים חצו את הים התיכון לאירופה, כשהמספר הגדול ביותר של הפליטים הגיע מסוריה, בה כ-250 אלף בני אדם נהרגו במלחמת האזרחים המתחוללת במדינה כבר ארבע שנים.



טראמפ אמר לתומכיו: "אני שומע שאנחנו רוצים לקלוט 200 אלף סורים והם יכולים להיות קשורים לדאעש". הוא תיאר אותם כ"צבא של 200 אלף איש" והוסיף: "הם באים לכאן מסוריה כחלק מהגירה המונית ואם אני אנצח, הם ילכו חזרה הביתה".



בנוסף, טראמפ התחייב לבנות גדר בגבול הדרומי שתחסום את מעבר המהגרים, אך לא הכל נוצץ אצלו והוא ספג ביקורת קשה לאחר שאמר כי "המהגרים המקסיקניים מביאים סמים ופשע ושהם אנסים" והאשים את הנשיא, ברק אובמה במשבר ההגירה.



כזכור, המרוץ לנשיאות של טראמפ מעורר שערוריות כמעט בכל פעם שהוא מדבר ורק לפני כשבועיים בעצרת לכבודו ברוצ'סטר, ניו המפשייר, אחד מתומכיו לקח את המיקרופון ואמר: "יש לנו בעיה במדינה. היא נקראת מוסלמים. אנחנו יודעים שהנשיא הנוכחי שלנו הוא אחד מהם" ואמר לטראמפ: "אתה יודע שהוא אפילו לא אמריקאי". טראמפ לא תיקן אותו והמשיך בדיון.