נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בנאום זועם הלילה (שישי) כי יש לשנות בדחיפות את חוקי נשיאת הנשק בארה"ב, בעקבות טבח נוסף שאירע, הפעם בקולג' באורגון ובו נהרגו תשעה חפים מפשע ונפצעו שבעה נוספים. "מוקדם יותר השנה עניתי לשאלה ואמרתי שארה"ב היא המדינה המתקדמת היחידה על כדור הארץ שבה אין מספיק חוקים הגיוניים לנשיאת נשק, אפילו אחרי טבח חוזר ונשנה. ומאוחר יותר באותו יום! היה טבח באולם קולנוע בלואיזיאנה. באותו היום!".


 
"איכשהו זה הפך לשגרה. הדיווחים הם שגרה, התגובה שלי כאן על הפודיום הזה היא שגרתית, הדיווחים בתקשורת. הפכנו אדישים לזה", אמר נשיא ארה"ב.
 
"זה לא יכול להיות כל כך קל למישהו שרוצה לפגוע באנשים אחרים לשים את ידיו על נשק. ומה שהפך לחלק מהשגרה הוא התגובה של אלו שמתנגדים לכל שינוי הגיוני בחוקי נשיאת הנשק. כבר עכשיו אני יכול לדמיין את ההודעות לעיתונות נכתבות: 'אנחנו צריכים עוד אקדחים, הם יטענו. פחות חוקים שמגבילים נשק. מישהו באמת מאמין לזה?", שאל אובמה.

"כשכבישים מקולקלים - אנחנו מתקנים אותם. יש לנו חגורות בטיחות כי אנחנו יודעים שזה מציל חיים. אז לומר שהחוקה שלנו אוסרת כל מגבלה על שימוש בנשק קטלני, כשאזרחים עדיין יכולים לצוד ולהגן על ביתם תחת המגבלות - זה לא הגיוני", זעם הנשיא.
 
"אז הלילה, אלו מביננו יכולים לחבק את ילדיהם מעט קרוב יותר, נבטיח לאלו שאין להם את המזל הזה שנפעל כדי לשנות את המצב. וזה ידרוש שינוי פוליטי וזה ידרוש מכם האזרחים, בין אם אתם דמוקרטים או רפובליקנים - אתם צריכים לחשוב על הסוגיה הזאת כמרכזית בהחלטה שלכם", הוסיף אובמה.
 
"ואני מבקש במיוחד ממחזיקי הנשק בארה"ב, המשתמשים בנשק כחוק ובביטחון, לציד, לספורט, לשמירה על משפחותיהם - לחשוב אם דעותיכם שלכם מיוצגות כראוי על ידי הארגונים שכביכול מדברים בשמכם", אמר נשיא ארה"ב, "ובכל פעם שזה יקרה - אני הולך להעלות את זה ולומר שאפשר לעשות משהו בנידון אבל שצריך לשנות את החוקים".

"זה לא משהו שאני יכול לעשות לבדי, אני צריך מושלים ומחוקקים שיעבדו איתי על זה. אני מקווה ומתפלל שלא אצטרך לבוא ולומר זאת שוב עד סוף כהונתי. אבל על סמך הניסיון שלי כנשיא אני לא יכול להבטיח זאת, וזה דבר נורא לומר. וזה יכול להשתנות", אמר אובמה שנראה מוטרד במיוחד.

 



על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, היורה, שנורה למוות אחרי שהספיק לרצוח תשעה, הוא כריס הארפר מרסר, בן 26. במסיבת עיתונאים, אמר השריף של מחוז דאגלס, ג'ון הנלין כי הוא לא מתכוון לומר את שמו של הרוצח: "לא תשמעו ממני את השם של הרוצח. אנחנו מעודדים אתכם לא להלל ולא לחזור על שמו, הוא לא ראוי לזה. תמקדו את תשומת הלב בקרבנות ובמשפחות ותעזרו להם לעבור את התקופה הקשה הזו".