ארגון הגג של פלגי ההתנגדות הכורדים בטורקיה הודיעו היום (שבת) על הפסקת הפעולות האלימות בטורקיה, מלבד הפעולות שיהיו תגובה לתקיפות כוחות הביטחון הטורקים.

הארגון, שמייצג את המחתרת הכורדית (PKK) הודיע כי הוא נענה לבקשות מתוך הארגון ומחוצה לו להפסיק את הפעולות האלימות ולחימת הגרילה בכדי לאפשר מערכת בחירות הוגנת ונקייה. בהודעה נאמר כי ההחלטה היא תגובה ל"שקר של מפלגת הצדק והפיתוח של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן לפיו המחתרת הכורדית מסכנת את קיומן של הבחירות, שקר שנועד לכפות על המלחמה המיותרת בה פתח ארדואן".
"במהלך מערכת הבחירות יימנעו כוחותינו מתכנון וביצוע של פעולות, לא יקחו חלק בשום פעולות מלבד כאלו שנועדות להגן על עמדותיהם ולא יעשו כל פעולה שעשויה לפגוע בתהליך בחירות הוגן ושוויוני", נכתב בהודעה. 

הארגון אף ביקש מארגונים בינלאומיים וארגונים לזכויות אדם בתוך טורקיה לקחת חלק פעיל בבדיקת מערכת הבחירות ושיפעלו למען קיומן של בחירות הוגנות.
עוד נכתב, כי "מעל לכל ספק, על הכוחות הדמוקרטים להביא לידי ביטוי גישה דמוקרטית למערכת הבחירות, זאת נוכח התקפות צפויות מכיוון המשטר על אנשינו החפצים בשלטון עצמי".
ההודעה מגיעה בעיתוי מפתיע לאחר שפיגוע התרחש היום בעצרת של מפלגת ה-HDP, המפלגה הכורדית היחידה המיוצגת בפרלמנט הטורקי, בו נהרגו עשרות בני אדם בבירה אנקרה.